onsdag 5 april 2017

Upp som en sol, ner som en...

...pannkaka är inte rätt ord. Ner som en snorloska i asfalten är nog mer rätt.

Jag hade en bra dag i måndags och även igår. Jag kunde sitta en stund, rörde mig lättare och njöt.  Igårkväll fick jag dubbelt igen. Nervsmärta på ett nytt ställe längs vaden. Somnade efter kl. 03, med kuddar runt kroppen av ren utmattning. Såg iofs en väldigt bra dokumentär på HBO, "A girl in the river : The price of forgiveness".
Den finns även på You tube och är 47 minuter lång. Den handlar om en dotter som överlever ett försök till hedersmord av sin pappa och morbror. Se den!!!

Tyvärr är jag inte bättre idag och de där bra dagarna förstör nästan mer för mig än de gör nytta. För de väcker hopp. Men när jag tänker så får jag påminna mig om att jag ligger i en skön säng och har mediciner osv... Tänk hur många som har det så mycket värre på alla tänkbara sätt. Som flickan i "The girl in the river".

I fredags kom det blombud till mig från mina underbara arbetskollegor. Om blommorna va vackra då så är de faktiskt ännu vackrare nu, utslagna och i full blom!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar