fredag 14 september 2012

Åtta veckor av hosta, jobb och annat.

Har hostat i åtta veckor, då snackar vi hosta så jag pissar på mej och hostar tills jag kräks. Nu hoppas jag det vänt men det är INTE bra. Det sitter långt ner i luftrören, o på min vårdcentral har man inte utrustning att titta så långt er i halsen så då hittar man på att flimmerhåren behöver växa ut. Bra va!? O det var mitt tredje besök. Innan har jag fått brichanyl mm som läkaren i besöket efter bestämde att jag inte behöver. Även att jag får kramp i luftrören och det känns som jag ska avlida när syret tar slut. Men skit samma! De är proffs, ska VARA det. Jag intalar mig själv att jag ska låtsas tro det för jag orkar inte bry mig just nu.

Saker irriterar mig just nu. Saker som ska fungera gör inte det. Då pratar jag inte om materiella saker. Jag pratar om system som ex. skolsystem, sjukvårdssystemet, omsorgssystem. Det enda system som fungerar är väl systembolaget. Men det vete i fan om ens det fungerar, då skulle det ju inte importeras så in i h-vetes mycket alkohol o skit i detta land. Eller inte vet jag. Orkar inte. Fick ta tag i ett samtal till Felix skola idag, sånt tar kraft och jag hoppas man tittar på en lösning som man inte tidigare provat för det verkar ju inte ha fungerat med tidigare lösningar. En sak är säker, jag tänker ALDRIG skicka mina barn till skolan om de känner rädsla. Min son har lätt för att ta på sig en mask för att inte verka töntig, men det gör inte att man inte ska ta honom på allvar när han kommer och säger att han är rädd för att han är jagad även om det handlar om lek från början. Man får banne mig kolla upp hur mycket relevans det är i saker barn säger innan man nonchalerar det. A l d r i g ska barn behöva ha ont i magen för at gå till skolan. Punkt.

Har varit fru Dahlström snart i tre månader nu och nu låter det inte så här i telefonen när jag ringer upp:
- Hej det här är Tina Anderss.... eller jag menar Dahlström, jag är nygift. 
Nej nu låter som det ska, Tina Dahlström det är jag det.

På jobbet har jag börjat dra i handbromsen, eller jag vet inte. Jag vill så mycket och jag har svårt att hejda mig. Jag kan ta det, jag gör det, det ställer jag upp på, det låter roligt.... osv...osv.... Men nu tror jag snart det är överfullt i Tinas kretskort. Det ryker lite här o lite där. Men ändå är det så förgjordat roligt.
Har mina första klienter i tolvsteg nu and I love it! Det är skönt o veta vad man gör och kunna känna med livsfilosofin att man tror på den. Ni som tänker "det är den där skiten som handlar om Gud o andlighet" när ni hör ordet Tolvsteg eller minnesota- BULLSHIT säger jag då, du kan byta ut de orden mot precis vad du vill som ger dig styrka. Jag var själv skeptisk till tolvsteg men är man öppen för nytt tänk och en livsstilsförändring så kan detta passa precis alla både MED och UTAN beroendeproblematik.

Nu ska jag slå igen ögonen en stund. Denna envisa infektion gör att jag är toktrött. Och om 90 minuter ska jag till svärmor och äta mat enligt rutin då det är fredag, lyxigt bortskämda är vi från fler håll o kanter :-)!










3 kommentarer:

  1. Men märkligt tycker jag, att man ska hosta i 8 veckor...minst utan att läkare tar det på allvar. Det låter ju inte riktigt normalt tycker jag i alla fall. Håller med dig angående skolan. Det är verkligen inte meningen att han ska gå dit eller hem och ha ont i magen pga av den.
    Tack för din kommentar hos mig. Jag tycker själv att jag inte har utvecklats nämnvärt inom fotandet. Har dessutom jag med en inspiration som är mer ner än upp sedan ett tag tillbaka. Både när det gäller blogg och fotograferandet. Så jag ligger ganska lågt just nu. Hur går det med kissemisseungarna då? Har du dem kvar?

    Sköt om dig, kram.

    SvaraRadera
  2. Hoppas din hosta släpper snart! Du har inte testat att gå in på hälsoboden?? (jag tror den heter så) Jag var inne där och sa att jag hosta som en tok.(hade oxå "kräk o kissa på mig hosta" i över sex veckor..) Fick några droppar att ta som skulle lindra irritation i luftvägarna. De funka på mig iaf! Hostar ännu men inte lika mycket som tidigare...Värt att testa??

    Ta hand om dig!
    Gillar att du är en förälder som står på dig gentemot skolan!! :) :)

    Kram

    SvaraRadera