söndag 30 oktober 2011

Droppar

Har experimenterat med att fotografera lite droppar idag. Svårt att få den där perfekta skärpan! Men efter att ha tagit en sisådär 200 fotografi så orkade jag inte mer. Roligt men tålamodsprövande, mycket trixande med slutartider, ISO och blixt!




Det är ju bara den översta som är en droppen men jag gillar abstrakta bilder som de båda under.
Ja, en extern blixt och en kamera med snabbare slutartider och fokus skulle sitta fint. Men det funkar utan också, jag har ju bara haft min kamera i 10 månader ännu :-9.

4 kommentarer:

  1. Hur snyggt som helst! Vad har du för bakgrund?
    Kram!

    SvaraRadera
  2. det tar sig sa tanten ,ser mycke bra ut,profsigt som om det vore jag"morfar"idag grisslakt,får se hur det går!!!!!

    SvaraRadera
  3. Locknetoka: Du vet de där orange brevet med pensionen i, DET brevet agerar bakgrund. O så har jag bländaren på 4.5, 200 i slutartid, högt ISO och blixt. O en jäkla massa tålamod!

    Pappa: Tack för de du, du är ju stans bästa slaktade så de går nog bra. Va rädd om dig bara!

    SvaraRadera
  4. Hahahaha, se där, det går att använda till mycket det!!!

    SvaraRadera