torsdag 27 oktober 2011

Tillbakablick och helgtankar

.... torsdag igen. Tiden går märkligt fort. Önskar att den stog still ibland. Jag hinner inte allt jag önksar på jobbet och tycker det är väldigt roligt. Det är sällan jag sitter och längtar efter att dagen ska ta slut, till skillnad mot när jag stog på ett mejerigolv från kl.5-13.30. Visserligen kom man hem mitt på dan men hur pigg var man då? Inte alls. Men det va på sitt vis en rolig tid, mycket vänner och mycket bus. Många minnen och roliga skratt har jag från mejeritiden och det blev ju ett antal år.

Att jobba på soc är också roligt, hör o häpna va?? Vi är ett roligt och glatt gäng och det är väl tur det, det är ju mycket ledsamheter att ta tag i emellanåt men också mycket glädje och tacksamhet. Jag har valt att jobba med enbart vuxna och missbruk och psykiatri, i möjligaste mån. Det passar mig bättre. Jag har jobbat med barn och ungdomar också och tycker det är roligt men jag tror det blir för jobbigt i längden. Ja, hur kom jag in på detta nu då? Vet inte men helt plötsligt vill jag bara tala om att jag tror jag kommit på så här på mitt trettiosjätte år att jag nu vet att jag hade velat bli polis. Ja det hade jag velat men det känns som att min chans är förbi där. Kroppen säger ifrån och det gör orken och hjärnan också. Jag är n ö j d. Mycket nöjd med att ha kommit dit jag är idag.

I helgen ska jag festa! Ja de ska jag. Det händer sällan, jag orkar lixom inte med de där måendet och tröttheten dagen efter. Men den här dagen ska jag offra en dag till att må lite sunkigt. För pubkväll i bygdegården brukar va hejdundrande wolitt! O gissa vad, imorgon ska jag göra en riktig haircut, och det ska bli rött... o de ska bli svart. Precis som förr.makapären och ta vara på henne

Nu ska jag gosa med min dotter som just exakt nu sa att jag är osocial. Hon åker till sin pappa i Göteborg imorgon. Så hon har alldeles rätt i att jag borde lägga ner den här makapären och ta vara på henne. Adios amigos!

Ett foto jag tog en kall morgon på väg till jobbet. Det gäller att fånga ögonblicket. Denna bild är min mest kommetterade på fotosidan :-).


2 kommentarer:

  1. Det förstår jag, det är jättevacker!!!!

    SvaraRadera
  2. Alltså jag förstår att den är mest kommenterad....... :-DDD

    SvaraRadera