söndag 8 november 2015

Så mycket 40!...

... och en bra bit däröver, åldersmässigt. Främst syftar jag då på hur stel och oflexibel min kropp är. Det blev väldigt uppenbart för ca 45 minuter sedan när jag cyklade på nåt som Felix kallade stig inne i skogen. Uppenbarelsen kom över mig  när jag låg och tittade upp i himlen mellan mossan och cykeln utan att ta mig loss. Sen kom skrattattacken, uppenbarelse två kom när jag känner att jag kissar på mig. Men- tänker ni kanske nu, det är inget man skriver om. Varför inte, kontrar jag då.
Jag är ganska säker på att väldigt många mammor känner igen sig och i detta läge hade gjort precis som jag- kissat på sig. Det är väl mer regel än undantag att det är svårt att hålla tätt efter att ha fött barn?

Idag är det fars dag. Felix har med hjälp av mig lagat Jambalya och en julmustkaka åt pappa Anders. Jambalyan blev klart bäst, glömmer bort den här himmelska goda rätten mellan varven. Purjolök, paprika, chilisås, grädde, räkor, cayennepeppar och sambal oelek. Voila - simpel as that!
Julmustkakan.... nja. Mycket godare med morotskaka.

Nu ska jag ta hand om tvätten för att senare glida ner i soffan och vänta på Tv-söndag. Solsidan följt av Bron, Homeland och The walking dead!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar