onsdag 2 september 2009

Mormor


Mormor fyller år idag! Jag besökte henne en stund innan jag åkte hem från jobbet. Lilla mormor... hon sken upp som en sol och det gör mig så glad när hon kan skratta och le. Visst är hon en aning vimsig men o så charmig hon är. Jag mår bra när jag har varit hos henne för hon fyller mig med något som jag inte kan sätta ord på. Tyvärr hälsar jag inte på så mycket som jag skulle vilja göra och jag skäms över att jag inte har någon bra ursäkt. Tiden räcker inte till brukar det heta, men vadå räcker inte till? Det behövs bara en halvtimma för att göra en gammal gumma glad... Grattis mormor på din födelsedag, du va pigg o go idag! Jag kan annars tro att dagen kan vara tung för mormor, för morfar som inte längre finns hos oss fyllde år på samma dag som mormor. Det känns nog tomt för mormor att fylla år ensam. Förhoppningsvis kanske hon inte tänker på det, lilla, söta, vimsiga mormor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar