söndag 13 september 2009

Vart tar tiden vägen?....

Mitt liv har verkligen förändrat sig sista månaderna. Jag är numera en "soc-kärring" (en stolt sådan) som föreläser om alkohol och narkotika på föräldramöten om kvällarna. Jag är en hejare på fakta om cannabis, amfetamin och GHB! Det är roligt och intressant. Jag har även varit inne i någta 9-klassare och pratat med dom om alkohol... där får man vara försiktig så man inte läxar upp dom för då lyssnar dom inte. Snart ska jag få en nybörjarutbildning i MI (motiverande samtal). Fortsättningen ska jag gå i vår. Ja jag trivs fortfarande. Det enda som är jobbigt är att jag har så få timmar över på kvällarna att tillbringa med mina juveler....

I veckan ska jag åka o beställa min NYA bil, japp. Sprillans ny men den är liten. MIN FÖRSTA EGNA BIL :-). En liten söt, cerise Ford fiesta.

Vi har även börjat fundera på om vi ska åka till fjällen. Stugorna är rejält uppbokade och vi måste ju anpassa oss till de veckor då Evelina har jullov för jag lägger INTE ut 8000 kr på en stuga sportlovsveckan. O no! Vi får se vad det blir av de hela!

Sen har jag en del moln på min himmel som jag inte kan göra så mycket åt. Det är bara att acceptera vissa saker och göra det bästa av det. Men det är jobbigt när det är saker som påverkar sina barn som man önskar kunde gjorts annorlunda. Jag har ju en benägenhet att måla upp fan på väggen ibland också. (Jag jobbar på det).

Är väldigt dålig på att uppdatera bloggen, jag har helt enkelt inte tid!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar