onsdag 2 september 2009

Svininfluensan

Vilket jä**a tjat om denna influensan! Jag tittade på debatten igår för att få en klarare bild av vilket beslut jag vill ta ang. vaccinet. Jag kommer tydligen tillhöra en av dom som blir erbjuden vaccin i dom första leden eftersom jag jobbar med så många människor. Men vet ni! Jag blev ännu veligare i vilket beslut jag ska ta. Enligt många ska man tänka solidariskt och ta vaccinet för att tänka på att man som smittbärare kan smitta andra även om man inte är sjuk själv. Jaa, jag vet inte om jag ska ta den själv. Men jag vet att jag tänker låta Evelina ta den för hon har haft så mycket penicillinkurer så det känns som hon är nedsatt. Tyvärr är det nog inte så enkelt att jag kan ge bort min dos till henne...

På jobbet ska man sprita händerna vart man än går in och ut, det finns handspritsautomater vid dörrarna. I handväskan har vi handsprit, i bilarna ligger det handsprit, sprit hit och sprit dit. Konstigt att jag har skinnet kvar på händerna!
Men kanske är det bra, tänk om det faktiskt är en riktig pandemi på gång?! Men då är det väl lite krasst en mening med det också... vi är många som bor på vår lilla jord.

2 kommentarer:

  1. det vore bättre att dricka all den spriten det tvättas med, då skulle alla vara konserverade invändigt. eller hur? morfar

    SvaraRadera
  2. hmm...konstig kommentar :/...
    jag säger allafall att din mormor ser strålande ut o Felix oxå. Köp bilen så vi får ut o åka lite. Jätte många kramar Marina

    SvaraRadera