fredag 1 april 2011

Morgonens suveräna aprilskämt

Sms till Anders.
Godmorgon älskling.
Har du inte glömt något? Stegen till sotaren.
Han sa att han pratat med dig igår.
Ja ja, jag släppte in honom innan jag åkte. Puss på dig.

35 minuter senare ringer Anders mig som tydligen inte kunnat ringa pga av struliga telefoner men har sett mitt sms och har varit uppjagad över mitt sms ett tag.

- Vilken jävla sotare? Jag har inte pratat med någon sotare?
-....Nähe... men han sa det.. jag frågade om han skulle ha stegen o då ställde jag fram den. Sen släppte jag in honom innan jag åkte. Det är nog en ny sotare för jag kände inte igen honom. En BMW hade han.
- Hade han inte ens en SOTARBIL???
- Näe.. en bmw men de tänkte inte jag på. Khalid hette han.
- Men för fan!! Har du släppt in en turk i huset!!!

Vid det här laget håler jag alltså på att kissa på mig av skratt och av att försöka hålla mig allvarlig. Anders håller sig alltid lugn och att höra honom i detta tillstånd är SKITKUL.

- April april älskling.
- Men fy fan.... är det idag, 1 april?
- Mmmm *jättenöjd*.... Det gjorde jag bra va?
- *lång suck*. Ja det gjorde du, den va riktigt bra. Jag va på väg att åka hem.

Lyckat Tina. Mycket lyckat :-).

5 kommentarer:

  1. Att du kunde hitta på nått sånt vilken grej, Bra Tina

    SvaraRadera
  2. Ha,ha,ha!! Fan så bra både jag och Sambo skrattade gott!!! Jag kommer aldrig bra några bra lurerier till 1:a April...

    SvaraRadera
  3. det är fullt att luras,men det var jäkligt bra,jag tror anders skulle ha en liten turk att springa omkring och stimma ibland"morfar"

    SvaraRadera
  4. Ja jag är lite stolt över mitt bus, hade gärna sett anders min under samtalet.

    Vill bara förtydliga att jag inte har något emot turkar eller utlänningar överhuvudtaget, det är som med alla människor att det finns bra och dåliga i alla sorter. Det blev bara de där lilla extra med bmw:n och namnet Khalid. Kunde lika gärna varit Peter med volvon.

    SvaraRadera
  5. hi hi den va bra :-D / monica Skog

    SvaraRadera