söndag 10 april 2011

Jag gillar detta!










Det här med att ta fotografier. Det måste va det roligaste jag vet om. Jag har aldrig haft en hobby eller ett intresse som jag brinner för. Inte på väldigt många år iallafall. Men NU har jaqg funnit det. O det är underbart! Jag älskar att leta motiv som skulle tänkas bli bra, det är nog ungefär som att plocka svamp eller som att fiska eller jaga. Man vet inte när det ska dyka upp och men man vet att det kan göra det NÄR som helst, och DÅ får man vara redo. Gillar min samling foto från igår.

9 kommentarer:

  1. Men JAG gillar också din samling med foton från i går! Superbra! Det är så roligt att läsa om hur lika man kan vara, jag har ju också väckt ett intresse jag inte trodde jag hade med fotograferandet. Har precis köpt en trådutlösare på IT-sajten! Har även ett par nya objektiv på Tradera som jag håller koll på fram till i morgonkväll! Tänkte ev vara med och buda på dessa! Ibland känns det som det enda jag gör på internet är att leta kameragrejer! Superkul! Lite extra cool var ju det översta kortet på Sally! (tummen upp)
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Tack snälla du! Ja det är så roligt, jag skulle också vilja ha minst ett objektiv till. Men man kan ju inte få allt- bokade en resa till Amsterdam igår. Gillar också fotot på Sally, lite busigt. Underbart att våren är här nere hos oss:-) . Hur är de hos dig? KRAM.

    SvaraRadera
  3. kul att ni bevarar till eftervärlden,det är swom du säger,många ggr när man jagar önskar man kameran i stället för bössan,dyker upp många härliga motiv,både som växter folk och djur bjuder på,förästen väldigt fina bilder,har spanat in ett objektiv sigma macro 70 200 kan det va nåt att ha "morfar"

    SvaraRadera
  4. ps sa fel 28 x 200 ska det va "morfar"

    SvaraRadera
  5. Och tänk vad roliga kort du ska ha med dig hem från Amsterdam! Japp, så är det. Om man inte har så mycket pengar att man kan slänga dem till höger och vänster så får man välja vad man vill lägga dem på, sedan är det bara att vänta (spara igen) innan man kan lägga det på något annat. Så ser det ju oftast ut för oss "vanliga" människor! Det är bara några få som inte behöver blinka innan de köper precis vad det vill! jag försöker att prova lyckan på Tradera nu då jag inser att de objektiven jag vill ha är på tok för dyra att köpa nya! Håll tummarna för att jag får något av dem jag vill ha!
    Kram!

    SvaraRadera
  6. Du tar ju så fantastiskt fina foton Tina..Inte funderat på att ta en kurs eller nåt och börja ta betalt?? kram

    SvaraRadera
  7. Å tack SNÄLLA du! Om man jämför med proffsen så ligger jag längst ner i amatörklassen, skulle jag tro. Så betalt blir de nog aldrig. Men vet du vad! Om du vill får du när du vill låna min kamera! En snabbkurs på de lilla jag kan ingår:-). Bara säg till!

    SvaraRadera
  8. Locknetoka! Jag håller alla fingrar o tår. Hoppas de gör nytta:-). Har själv inte testat tradera. Funkar de bra? Kram.

    SvaraRadera
  9. Hahahaha, inte ett dugg bra! Men jag ångrade mig på ett par av negativen dessutom när jag insåg att budet började komma upp i nästan samma prisklass som nya. Det skiljde 300:- från ett nytt på Net on net! Då kan jag hellre köpa nytt och få garanti! Men jag har ett till nu som går ut i morgon, får väl se hur det ser ut där!
    Kram!

    SvaraRadera