onsdag 13 april 2011

En stolt mamma.

Jag är så glad och extra stolt över mina barn idag. På morgonen kl 7.30 var jag på UV-samtal med Evelina. Läraren har inget att klaga på och evve har max 1-3 fel på varje prov. Ofta alla rätt- i alla ämnen! Vilken underbar överraskning- evelina är också värd en överraskning!

Sedan kl. 8.30 var vi med min lille felix hos tandläkaren. Två hål skulle lagas och han var så tapper min lille fina femåring. Han klarade av sprutan ganska bra men när hålen var lagae och skulle putsat fick han ett utbrott, antagligen fick han en otäck smak i munnen för då var allt som kunde göra ont redan gjort. Nåväl, han klarade det också och även att han grät och var arg så höll han munnen öppen. Han kunde ju tvärvägrat att öpnna munnen igen. Så modig och duktig!
Nu har vi bara två hål kvar och en tand som antagligen ska dras ut... fattar inte hur JAG ska klara av att se på när detta ska göras. Det är fruktansvärt att stå bredvid och känna sig som ett monster och tillåta att någon gör så att det gör ont. Men vi vuxna förstår ju att det är så det måste bli och att det är av omtanke inför framtiden.
Jag är MYCKET stolt över mina barn idag.

1 kommentar:

  1. med all rätt ska du va stolt,går det så bra både för lina och felix ,så måste det premeras på något sätt får grunna på något kul"morfar"

    SvaraRadera