måndag 14 juni 2010

Apatiska barn

Ja om det finns de många åsikter... Fejk och simulerigar av apati osv.

Jag vill bara med detta säga att det kanske sker, men att det nog är i undantag och få fall. Jag är inne i ett fall där ett barn är apatiskt och det kan jag lova- det är inte påhittat, fejkat, simulerat.
Många stör sig på att barnen redan efter en vecka är uppe och rör sig när de fått besked om uppehållstillstånd. Även jag har tyckt att det är konstigt. Men nu har jag tagit reda på fakta och det är faktiskt så det kan funka. Men det tar ofta ett helt år innan de är helt iordningställda efter deras trauma.

Detta är definitivt ännu en erfarenhet för mig, både om just apati och att jag faktiskt har tänkt fel och generaliserat alltför mycket. Stackars barn!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar