fredag 18 juni 2010

Ointressant

Ja det tycker jag det är att Kronprinsessan och Daniel ska gifta sig är. Denna hysteri och alla pengar som läggs ut är orimligt och inte alls i proportion till vad kungahuset gör nytta, om jag får säga min mening.

Hur många miljoner (eller kanske miljarder?) har lagts ut på detta bröllop om vi lägger ihop alla sorters aktiviter och kollektioner mm som har gjorts?

Jag önskar Viktoria och Daniel all lycka, som till vilket brudpar som helst. Tråkig inställning tycker nog vissa, men jag står för det.

3 kommentarer:

  1. Härligt att vi tycker olika. Jag tänker att detta bröllop blir en turistmagnet, att det drar in pengar och öppnar upp för fler jobb. Jag tror också att fler får upp ögonen för vårt vackra land och vår fina kultur. Jag är tokig i svensk historia och där spelar kungahuset en viktig roll, speciellt om vi backar 6-700 år.
    Sen så ser jag lördagen som en kul dag och ett bra tillfälle att festa till det med goda vänner. Tv´n maler väl på lite i bakgrunden...
    Ha en bra dag.
    Kram
    Spindelkvinnan

    SvaraRadera
  2. Ja det är häftigt att vi är så olika :-). Du har säkert rätt i mycket men jag har svårt att "ta på mig dom glasögonen". Sen är det ju tyvärr så att jag är jättedålig på historia vilket säkert bidrar... Men vad är det för jobb du tänker att det här bröllopet ger? Jag förstår det kortsiktiga men inte i att det ger jobb långsiktigt. Det är inget påhopp, jag är nyfiken på om jag har missat något och är öppen för att ändra synsätt:-).
    Jag tänker inte festa till det med anledning av bröllopet men jag vet vänner som tänker göra det och respekterar det men kan likväl inte förstå vad det är att fira? Jag fattar nog helt enkelt inte hur STORT det är att det är kungligt bröllop.
    Tack för attdu fortsätter kika in:-). Ha en bra helg. Kram!

    SvaraRadera
  3. Det är bra det, jag står för att jag tycker det är superkul!Längtar till i eftermiddag när det ska gå av stapeln! Härligt med lite kunglig fägring! ;-D
    Detta bröllop har ju verkligen delat in sverige i 2 läger eller 3? Vet ej om det finns en "spelar ingen roll" grupp också! Men det har verkligen diskuterats hit och dit! Härligt med olika åsikter så det händer lite i våra liv!
    Kram!

    SvaraRadera