tisdag 29 november 2011

En vanlig sketen tisdag vecka 48.

Fy tusan vilket trist humör jag varit på idag. Kände de så fort jag klev upp, t r ö t t så in i bängen. Leta strumpor nör ögonen går i kors och att inte hitta ett enda förbaskade par strumpor kan nog sätta sig i humöret en hel dag. Plus at man ibland blir så ebarmligt trött på folk ibland. Trött på de som fabulerar, ljuger, skryter, moraliserar m.m. Okej, på punkten moralisera kan jag ibland bli jäkligt trött på mig själv. Jag blir alltför färgad av mitt arbete just i det avseendet ibland. Jag ska vara en förebild och ibland är det svårt att trycka på OFF-knappen och bara vara crazy lazy Tina. 

En rolig surprise idag var att vi blev bjudna på personalfest som mejeriet håller i. Ska faktiskt bli riktigt riktigt skojigt att röja loss lite och flamsa och ha wolitt. Kommer väl inte känna så många men de jag känner ser jag fram emot att träffa. Himla bra det här med att ha mannen på mejerigolvet egentligen!

Evelina och jag har legat och päst här i sängen o tittat på "Den som dräper". En helt suverän serie, liksom Bron. Har du inte sett dessa serier har du missat något om du gillar kriminalserier. Beroendeframkallande och deras cliffhanger påminner om när jag va liten och kär i Lance i Falcon crest. När FC tog slut på kvällen blev jag så frusrerad och nyfiken på fortsättnignen att jag illskrek, kan tänka mig att mina föräldrar minns det. Skulle kunna tänka mig att illskrika även när "Den som dräper2 slutar.

Nej nu ska jag dra täcket över huvudet, gå igenom morgondagen i skallen lite snabbt och ställa in mig på att vakna med positiv energi och le.
Just smiiiile. Just smile.....

1 kommentar:

  1. Tycker det är en fin julig sida du fått till!!! Vad mysigt du och Evelina verkar ha haft det. Men jag undviker dessa serier du pratar om då jag har blivit lite överkänslig mot mord och så. Mår illa och fantiserar ihop en massa bara. tråkigt då jag slukade sådana serier förut, både på tv och böcker. Men nu undviker jag det helst! Tråkigt att du inte får det att fungera med kommentarerna. Jag hade ju samma problem förut, men nu fungerar det perfekt....peppar...peppar..! Ha en bra dag! Kram

    SvaraRadera