fredag 25 november 2011

Obehagligt.

Jag kan ju inte påstå att jag får ångest så jag va tvungen att komma på ett bättre ord. Jag gillar nämligen inte när ordet ångest och deprimerad missbrukas, det är inget man bara har en släng av sisådär.

Det jag alltid känner starkt motstånd mot varje månad är - räkningarna. Det är obehagliga. Det känns SÅ skönt när jag väl betalat in allt men jag tycker det är fasansfullt trist att se pengarna rinna iväg. Speciellt denna månad va ruggig. Barnens skolfoto med tillhörande kataloger kostade tillsammans 1700 kr, amen det är ju inte klokt! Vet inte hur jag ska göra med detta framöver, är det värt dessa pengar?. Dessutom hade ju min dotter lyckats få ihop till en mobilräkning på 3087 kr, Woohoooo! Just vad jag kände för inför jul så här. Men jag får skylla mig själv som inte begrep att hon inte skulle kunna hantera mobilen. Miljarder med sms, surftrafik, tel. samtal både hit och dit. Numera är den telefonen spärrad till 189 kr i månaden.

Ja o så alla andra räkningar som här till. Men det ska nog bli jul i år ändå. Vet redan vad jag ska investera i till Evelina o till Felix är inte svårt, bara att välja o vraka ur hela Lekiakatalogen med undantag för dockorna.

Felix mår bättre idag o har ingen feber. Skönt. Evelina ligger o sover i soffan, hon väntar på att åka o träffa sin pappa. Felix busar med Sally. O jag? Ja jag sitter ju här, och försöker komma på vad jag ska åstadkomma för god fredagsmat. Ska nog ta mig en lur på soffan bredvid evelina innan jag bestämmer mig, annars funkar ju alltid taco en fredag. Eller har du något bättre förslag? Ge ma lite tips tack.

4 kommentarer:

  1. du kan komma och hämta lite kallrögt älgkött som ,skivas tunnt tunnt,och kanske bara potatissallad och en öl eller ett glas rött,rostat bröd med virlök inte att förglömma,SMAKLIG SPIS morfar

    SvaraRadera
  2. Håller ju fullständigt med. Tänk om man slapp alla räkningar och lån 1 månad! Vilken dröm!
    Jag slutade för flera år sedan att köpa alla skolkorten. Köpte gruppbilden, den största förstoringen till oss och något av de mindre om det var någon annan som ville ha. Blev mycket billigare att bara köpa dem man verkligen skulle ha. Det låg ju alltid en massa likadana kort i lådorna och dammade! Och nu tycker jag att jag tar så mycket kort själv så det behövs inte så många enskilda från skolan. I år blev det bara gruppkortet och den stora förstoringen. Och det var bra mycket billigare än att köpa hela paketet. Det har ju blivit en otrolig luckrativ marknad med skolkorten. Det ska vara kort både här och där inför olika skolavslutningar och så. Men jag har varit ganska konsekvent och vägrat köpa allt extra om inte ungarna absolut skulle ha velat haft, men det har de inte.
    Hoppas du mår bra trots trötthet och allt som varit!
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Vad skönt att höra att det inte bara är jag som anser att räkningar är obehagliga....Sotarn,elen,huslånen osv ger mig lite utslag just nu...Puh...

    SvaraRadera
  4. Pappa. De låter finfint men denna fredag blev det kycklinggryta med päron och sting i. Gott! Kommer o hämtar älgköttet, lyxigt med kallrökt älgkött!!!
    Locknetoka: Ja dessa kort, det har bara blivit att jag köpt dem. Men som sagt de flesta ligger o skräpar i en låda. Katralogen kan va rolig att titta i när man blir äldre :-). Jag mår brA, hoppas det är bra med dig också :-). Kram.
    Ylva: Utslag i form av tomt konto!!! Usch, jag vänjer mig mig aldrig av med känslan av obehag vid att göra räkningarna.

    //Tina

    SvaraRadera