onsdag 23 november 2011

Familjen sjuksson

Det är ta mig tusan någon sjuk hela tiden, man får väl vara tacksam att vi inte är det samtidigt iallafall. Jag skulle åka till Kalmar på min utbildning i Case management idag men så blev det inte, Felix har 39 graders feber så det blev att stryka lite adventsgardiner och titta på Cars 2, bland annat.

Jag är just nu i en tadetmycketlugntperiod. Jag behöver det tror jag, det har hänt mycket inom mig rent känslomässigt sista tiden. Både bra och lite mindre bra kanske, dock inget jag inte kan hantera.
Ja en del saker och personers agerande har iofs sig gjort mig väldigt ledsen och har gjort att jag tvingat mig att sätta ner foten, det är jobbigt när jag egentligen tycker om den här personen. Åtmionstonde den person jag en gång kände. Men Vi har ändrats båda två- åt helt olika håll.

Förra veckan var jag på utvecklingssamtal med båda barnen, de är duktiga. Evelina är duktig i skolan men måste våga mer, våga tro på att hon kan. Sen va det väl lite mycket tjejtrams och flams- jo tack jag känner igen det. Men ibalnd är det lika härligt som irriterande när dessa märkliga fnissattacker kommer åt ingenting. Felix var väldigt duktig och kan mycket. Jovars han kan räkna upp hur mycket de flesta djur väger, hur långa de kan bli, vart de bor osv... Inte svårt att räkna ut vart han fått den kapaciteten ifrån? Hur tänker DU nu!?? Jag har två härliga ungar. En härlig familj.

Mina kära sambo har återigen bytt jobb, skogsmaskinreperatör var kanske inte hans kall här i livet. Så när någon ringer och erbjuder ett jobb som meklaniner på frödinge mejeri och är väldigt angelägen om att få dit honom så är ju läget förhandlingsbart så att säga. Den 12 december tar han cykeln och drar ner till  mejeriet. Jupp, back to good old days. Först tyckte jag nog de va för jäkligt at han återigen ska trampa på detta klinkersgolv, dessutom blir det två-skift vilket innebär ensamstående varannan vecka. Men- det kan nog ha många fördelar också. Så nu känns det som att jag typ står med ena benet i mejerivärlden igen. Men den världen är ju knappast som på min tid ändå.

Nu ska jag leta upp nån gammal matbit i frysen och laga te lite mat. Själv hade jag nöjt mej med en gammal macka. Men ja... raggmunk skulle sitta fint idag. Ha de gott.

4 kommentarer:

  1. hoppas inte det är mej du syftar på ,jag är för gammal att sättas på plats,däremot så försöker jag att vara alla till lags så ingen ska tycka att jag har blivit annorlunda,hoppas felix hämtar sig lite snappt,måste väl va nåt i kroppen som inte ger med sig,ha det bra och kvickna till allihop nu morfar

    SvaraRadera
  2. Men snälla söta pappa, självklart syftar jag inte på dig. Hur kan du tro det??
    Tänk lite så förstår du nog vem jag menar. Jag menar saker för kanske tre månader sedan som fortfarande tar energi från mig.
    Pappa, du är en favorit, tro aldrig annat. KRAM.

    SvaraRadera
  3. ok jag förstår nu det låter bra för min del,men hoppas på det bästa för !!!!! del,och allt ska bli bättre igen morfar

    SvaraRadera
  4. Gratta Anders till nya jobbet,han är så!! välkommen ;)

    SvaraRadera