torsdag 24 november 2011

Trött. Ett väl använt ord denna årstid.

Ja fy faen va trött jag är, o jag är inte ensam! Nej vart jag än vänder mig så hör jag ordet trött. Just idag beror det väl på att jag haft en kamin bredvid mig i natt som jag med jämna mellanrum tagit febern på och fyllt på med vatten. Kan inte alls slappna av när barnene har feber. Inatt va maxtempen 39.2 vilket är fullt tillräckligt för att jag ska planera vad jag ska göra om den blir liiite högre. Men! I morse kl.7 va det som att trycka på off o Felix hade 36.7, märkligt. Speciellt med tanke på att han nu återigen har uppåt 38. Detta ger mig flaschbacks från när Evelina hade körtelfeber men enligt läkarna inte kunde ha det eftersom hon bara va nio år. Hon pendalde mellan 37 och 4o grader i mer än en vecka, såg ut som att hon hade bvlivit misshandlad och somnade stående och sittande lite varstans. Till slut var det bara att åteigen åka in och be dom kolla upp vad som var felet eftersom penecillinkuren inte verkade. Motvilligt tog de ett prov. O nog FAAAN hade hon körtelfeber. Till saken hör att man faktiskt inte ska äta vissa pencillin om man har körtelfeber för det kan vara farligt. Puckon. Min tillit till läkare har minskat drastiskt sista åren, speciellt som jag också har en annan inblick i o med mitt jobb nuförtiden. NU ska jag inte gnälla på läkarna och sjukvården mer, många gör ett mycket bra jobb och vi har om man jämför med många andra länder inget att klaga på.Psssst... ni vet väl förresten att man har rätt att få pengarna tillbaka för läkarbesöket om man får vänta längre än 30 minuter?

I helgen ska vi fira lite födelsedag, vet inte hur men tror det blir lite enkel smörgåstårta. Är ju inte särskilt märkvärdigt att fylla år längre, 36 år... det kan inte vara jag det. Å andra sidan fick jag ju visa legitimation på bolaget i helgen, så gutt! 36 är bara en siffra  och siffrorna är ju rättvända än så länge ;-).

Kl.18 ska jag infinna mig på ljusparty hos en kollega, ska bli roligt både att se hur hon bor och att få lukta på lite ljus. Så kanske borde jag hoppa in i duschen o få bort latlukten från dessa slö- och sjukdagar. Adios Amigos.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar