lördag 5 maj 2012

Bland blåbär o lingon!

Vad är detta för en jäkla dag? Den började bra men nu känns den lite skittrist. Det handlar väl om de där med blåbär o lingon o då menar jag mig o sambon. Vi har inte riktigt samma tankar o åsikter ibland och jag får jobba häcken av mig för att förstå hur och vad han tänker ibland. Imorgon ska vi fira Evelina då hon blir tonåring på måndag. Jag tänkte att vi ska köpa det enda hon faktiskt vill ha, en tv. En billig variant för ca 2000 kr på netonnet. Det borde inte va nåt problem låter det i mitt huvud. Men... så serverar jag detta o får inte alls det gensvar jag vill utan får en massa negativa ideer om hur dyrt det ska bli, ska man ha ett abonennemang till då, en dvd osv... Räcker det inte med en tv bla bla bla...  O jag känner att min lust bara rinner av mig. Jag orkar inte argumentera! För det är defentivit inte så att jag får några andra förslag på vad vi kan köpa till henne. O mina barn är inte särskilt bortskämda. Vissa ungar har varsin tv, varsin dator, varsin mobil, tv-spel osv.... Vi har EN dator att dela på, två väggfasta telefoner, ett Wii. Ja vi omger oss inte med massor av prylar enligt mig. Jajaja, vi har nåt fram till en lösning men jag är inte på humör men inte arg.

O så var det ju den där bra utförsäljningen av mc-kläder på Handelsboden iLinköping. Grymt bra priser, ex. en mc-jacka för 500 kr, ett skinnställ för 1495 kr! Men- lilla Felix vill inte följa med förstår ni och det går ju inte fråga om han kan vara hos en kopmis några timmar, enligt Anders. O det går ju inte o tvinga Felix att följa med, enligt Anders. Jag blir gråhårig! Jag frågade om det verkligen ska vara så att Felix ska bestämma över våra dagar. Men ja... suck. Jag vet inte ens vad jag fick för svar. O här sitter jag nu, moloken och lite svart i ögonen. Jag ska åka in till Vimmerby och köpa en sak Evelina vill ha. Det blir nog bra det här men energin blåste bort med vindrana som yr i det kalla jäkla vädret utanför.

Anders gav mig en bunt sedlar och sa att han tyckte jag skulle åka själv till Linköping och köpa mig mckläder, men hur kul är det. Jag vill ju ha med honom som expert i ämnet.

Näe! Nu får jag ta mig i kragen och ställa mig framför speglen och säga till mig själv hur bra jag är och klappa mig på kinden, eller varför inte dra till med en käftsmäll när jag ändå håller på. Bättre det än att någon kommer i vägen inne på Lindex o får smaka på den. Näe, jag skojar bara. Jag är inte arg, bara lite STÖRD. Ha en bra lördag goingar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar