tisdag 8 maj 2012

Droppfan som fick bägaren att rinna över!

I morse hände det. Jag brast efter att Evelina fick ett utbrott utan dess like. Jag sa att hon skulle tacka Anders för presenterna hon fick i födelsedagspresenterna men av vissa anledningar tyckte hon inte at hon behövde det. Jag konfronterade det hon sa med Anders och då bröt helvetet löst, HELVETET!!! Hon kastade plattången, skrek, nöp mig o kallade mig för damppsykfall och att jag skulle sticka m.m. O droppen som fick bägaren att rinna över kom så till slut. Jag snörde på mig skorna sa nånting och smällde igen dörren, satte mig i bilen och lät tårarna komma. Eller rättare sagt jag försökte hålla dom inne men det gick inte hur mycket jag än försökte, de bara rann, snabbare än jag hann torka bort dom. Jag gillar inte att bli ledsen på det viset, det händer inte ofta. Väl på jobbet så var det väl direkt ingen idee att försöka dölja att det va en dålig dag och jag fick ställa in mitt första samtal. Ju längre dagen gått och jag fått distans så gick det värsta över och nu är det utagerat även om den ledsna känslan inte helt försvunnit. Fan va ledsen man kan bli men jag tror att det kom ledsenhet som har även med andra saker att göra, mitt tidigare inlägg kan ha spätt på bägaren.

Men nu är jag glad och Evelina och jag har pratat igenom vad som hände. O vet ni vad? I morgon hämtar Anders min mc, MIN MC!!! Herregud, jag har blivit motorcykelägare!!!

3 kommentarer:

  1. nu får väl snart den lilla donnan,komma ner på jorden lite grann,evve ska ju inte kunna regera varken anders eller dej,måste ju svida hårt i anders hjärta att gång på gång få ta emot evves etter.hoppas att hon ber anders om ursäkt på ett ärligt sätt,och sedan får hon lägga band på sej,13 år är nog jobbigt att va men att bete sig hur som helst är ju inte försvarligt,hon vill ju va i vuxenvärlden även om hon bara är ett barn.hoppas allt rätar till sig,måste väl bara säga att hade vi gjort så hemma så hade jag fått så mycke stryk så jag hade nog inte gått ut den veckan,vilket absolut inte är något att förorda.morfar,PS ta inte illa upp nu ,för det är bara min reaktion,hon måste ju börja lyssna på dej och anders,annars kan det gå riktigt galetDS

    SvaraRadera
  2. glömde att säga ,hoppas hon är ångerfull och bad dej om ursäkt ochså morfar.du var ganska tuff, i den åldern men du hade en gräns för att retas,eller hur man ska säga morfar

    SvaraRadera