söndag 6 maj 2012

Jag vill ju hinna så mycket!

Idag jävlar anamma är jag effektiv! Jag städar o stojjar, tvättar, och magasinerar, plockar och planerar. Evelina komer hem och jag tänkte att det får bli ett litet kalas även att far min opereras idag, inget allvarligt, en rejäl träflisa på 3-4 cm som sitter i underarmsmuskeln så djupt så att de behöversöva honom för att få ut eländet. Här skulle jag kunna skriva ett ganska förbannat inlägg om vad jag tänker om sjukvården som inte såg detta när det hände för några dagar sedan. De var trots i västervik OCH Vimmerby med skadan utan att upptäcka träbiten som var på väg att orsaka blodförgiftning igår! Men nu lämnar jag det.
Jag ska göra varm smörgåstårta dagen till ära, har inte gjort just denna modell innan men HÄR har du recept på den, låter oförskämt gott tycker jag.
Efteråt tar vi bara lite fruktsallad med vaniljglass o hemma gjord kolasås. Innan jag styr i sta med detta hoppas jag hinna åka en sväng med motorcyklarna, jag är så sugen att det kryper i kroppen!

Nä nu ska jag hänga upp lite tvätt ute i friska luften, sen ska jag nog passa på att skura trappan som en gång var vitmålad.... Ha en utmärkt söndag, eller inte, det är upp till dig :-)!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar