torsdag 10 maj 2012

Grubbel grubbel

Den här veckan har överlag inte varit nån höjdare, ändå har jag mycket som borde höja upp den. Men näe... Jag har inte haft nån lust till nåt, har mest haft lust att lägga mig under ett täcke och försvinna och bara vila och låta det vara tyst. Jag är stressad. Min stressnivå närmar sig max och det gör mig lite skrajsen. Men jag försöker tänka att det blir lugnare så fort jag väl blivit Fru Dahlström. Men när jag märker att jag andas på ett sätt som inte är bra i längden måste jag bromsa. Jag måste pricka av listan över "ska-göra". Jag avskyr många såna ska-göra. De ligger o gror o gnager i mig. Imorgon ska jag pricka av ett antal. Jag känner redan nu hur mycket utrymme jag genast kommer få i lungorna och i hjärnan :-). Det blir på något vis ett ont ekorrhjul också när man inte är på topp för då gör man inte alla de där sysslorna som måste göras här hemma samtidigt som man vill vara världens bästa mamma och iallfall försöka låtsas vara engagerad och intresserad av att måla och leka m.m. Mina barn ska inte behöva lida för att mamma är trött och tråkig. Vem fan uppfan det dåliga samvetet!? Den "nånting" borde ha väldigt dåligt samvete!

Imorgon är det fredag, ja det ska ju bli skönt. Eller? Det ska regna så jag kommer väl inte kunna provåka min nya fina mc (pappa, pilla dig nånstans). Näe, jag ska hoppa in i duschen nu, kanske ska jag framkalla lite böla av. Det känns som jag inte är klar med den biten, jag vet inte varför. Jag bara känner´t. Är de dom där förbaskade hormonerna??? Är de sköldkörteln som spökar, ja det kanske är dags att ta prover men det känns inte som att det är där felet ligger för jag har inga direkt kortslutningar i kontoret som brukar uppstå då värena ligger fel (pappa, pilla dig en gång till om du tänker nåt annat, hahaha). Nu mina vänner säger jag godnatt!

Tack för god fika mamma o pappa och tack för hjälp med brev och försäkring!

2 kommentarer:

  1. kanske lite stressad,men vadå,beta av den där ska göra stegen nu,och påta dej inte några nya måste göra och va duktig förrn du har avslutat alla dom du har uppsatta,och du varför inte be om lite hjälp,det kanske finns sånt som både mamma eller jag kan eller nån i din närhet,du har både anders och evve ,men dom kanske inte vet just vad som ska göras.det finns ju egentligen bara tre stora som ska fungera,1 arbetet för ekonomins skull,2familjen mår bra och du själv 3 glöm att va så duktig utan vårda dig själv,bättre lite skit i hörnen än ett rent helvete!!!!! det löser sig bara strömmingen och gösen kommer. morfar.PS säg till om ni sjäva vill va i stugan över en helg,kanske med sara och johan,det ordnar sig,

    SvaraRadera
  2. Hej svejs, nu är jag här :) När jag läste min mail idag förstod jag varför jag inte kom in på bloggen. Jag smart? Nä inte alltid. Puss i ljumsken så syns vi på måndag.

    SvaraRadera