tisdag 1 maj 2012

Solen solen solen!

Man blir så glad av solen, även att jag mår som en påse nötter så bidrar solen till mer energi. Det är underbart att hänga upp tvätt tidigt på morgonen och gå ut i den friska luften med en kopp kaffe.
Den här dagen ska utnyttjas så gott det går. Många förslag står på agendan, lägga i båten i Yxern och ta en tur. Felix ska eventuellt följa med morfar och fiska gös också, fixa lite mer i trädgården, tvätta, tvätta, tvätta. Fotografera lite. Hade gärna velat ta min mc-tur idag men det visade sig att den jag hoppades kunna få låna inte är tillgänglig så nu lägger jag allt mitt hopp till att mina pappa kantänkas låna ut sin hoj till Anders så kan jag åka på Anders. Skulle ju gärna vilja provåka en gång innan jag bestämmer mig för att köpa en egen, ganska förståndigt va :-).

Lugnaste tänkbara valborsgmässoafton hade vi. Vi åkte en sväng till Krön för felix skull, det är verkligen vackert där. Felix han badade naturligtvis, han hade en liten show för alla och druttade så klart i. Vet inte varför han ska spela apa, han är ju ganska liten, minst i klassen och jag vet inte om det är det han försöker kompensera med att spela allan och att kaxa till sig. Blöt blev han iallafall! Fyrverkeriet va makalöst, Gröpplesand hade inte mycket att komma med där men jag tycker ändå det är synd att de inte hade någon brasa där i år. Traditioner ska hållas! Men finns det inga sponsorer är det inte mycket att göra åt, allting kostar.

Min GI-kost-ambition sviktar hårt nu. Försöker tänka mig för vad jag äter men har inte tagit några promenader på en vecka, har inte haft tid och har inte mått bra. O det visar sig på vågen direkt! Men jag känneri ngen panik över det, jag är inte tjock och jag kan ta ifatt det om jag vill. Nä nu är det dags att ge sig ut i solen, den har jag längtat efter så mycket och både jag och Felix hade tillstymmelse till bondbräna igår. Great!

1 kommentar:

  1. Rakt över gatan har vi också bonnbränna:) Jag skyller på trädgården..

    SvaraRadera