onsdag 1 september 2010

Magiskt skrämmande vackert....


Jag va ute och plockade svamp en sväng, underbart skönt.
Plötsligt utan förvarning började himlen mullra och bullra och åskan var över mig i ett nafs... 
När jag tittade upp mot himlen såg jag detta som tyvärr bara är fotat med min mobilkamera. Det va många gånger vackrare och mäktigare än detta dåliga foto kan visa. Men det ger en fingervisning och jag och sally bara stog och njöt av himlabilden (nja, Sally tyckte nog mest jag var lite dum i huvudet som stog och glodde på ingenting istället för att gå hemåt....).

7 kommentarer:

  1. Maffigt :-). Hoppas sally blir fri från sina kräkningar. Vet ni varför hon kräks? aldrig roligt när dom är dåliga dom små liven :-(
    Kram Monica Skog

    SvaraRadera
  2. Lite coolt, visst är det? Vi hade ju också ett fruktansvärt oväder för ett par veckor sedan, det värsta jag har varit med om faktiskt. Verkar som det är ganska många som varit med om spektakulära oväder i år!
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Monica: Nej jag vet inte varför hon kräks men jag tror att hon åt en del olämpligt i förrgår kväll. Chips, salta pinnar och diverse... Inte hemma hos oss. Hon grävde upp ett gammalt märgben också men det ska väl hundar tåla? Lite jord? För märgben har hon ätit tidigare utan problem. Hon är pigg för övrigt men det är ju inte bra om hon inte får behålla maten, hon är ju så liiiiten lilla skruttfisan.

    SvaraRadera
  4. Våra fis lider ju av kronisk gastrit :-( fick det när han var liten så mitt råd är även om det är "ofarliga" saker det hon ätiti att ringa vet men inte dom i stan jag skulle ringa valla i linköping o prata med dom dom är super bra :-)
    Mvh Monica

    SvaraRadera
  5. Hej Tissanova!
    Ja, jag tror jag har en sådan kamera som du vill ha. ;-D
    Det är en Canon systemkamera, är supernöjd med den faktiskt, och det säger jag inte bara för att göra dig avundsjuk! (Bara lite :-))
    Jag köpte ett teleobjektiv i sommras med macrofunktion, och det blir så snygga närbilder av detta! MEN, jag har inte stabilisator på objektivet så det är svårt att få till kort utan att det bir suddigt(behövs stativ). Men samtidigt så är det ju digitalkamera så jag kan ju knäppa hur mycket som helst, tills jag är nöjd!!!
    Kram1

    SvaraRadera
  6. Locknetoka: Kunde tro att du ville retas lite ;-)...
    TÄNK vilket foto du kunde tagit av denna himmel... Eller ännu bättere. Tänk vilket foto JAG kunde tagit med en sån kamera DU har:-).
    Nästa inköp blir alltså ett stativ? Lyckos dig. Jag ska köpa en kamera i julklapp :-).

    SvaraRadera
  7. Ja gör det,du kommer inte att ångrra dig!
    kram

    SvaraRadera