onsdag 8 september 2010

Vad eller "vem" var det?

I morse berättade Felix helt apropå att han i natt vaknade av att någon satt i hans säng... Han såg ingen men han sa att han kände någon. Hmm, katten var ute och Sally låg hos oss och kan för övrigt inte komma upp i sängen ännu. Ja, det tål att funderas på. Jag frågade Felix vad han själv trodde att det berodde på men han hade inget svar. Det är inte första gången jag funderar på om min son ser och vet mer än oss andra...

Det har också flertalet gånger hänt att jag när jag sitter här vid datorn känt det som att någon lägger händerna på mina axlar. Det är ingen otäck känsla men det får mig att reagera. Tänk om man kunde få ett bevis så att man blev säker på att det existerar saker utanför vår vetskap. Men det kanske är detta som är bevisen men att vi är så angelägna om att ha synliga och mer konkreta bevis. Nåja, nu ska jag ta mina tankar och gå och sova.

Nattinatt.

3 kommentarer:

  1. spännande sånt där ju!! jag är helt övertygad om att nåt finns de...tror som du skriver att man inte kanske inte ska förvänta sig för stora och konkreta bevis! ta hand om dig kram /mel

    SvaraRadera
  2. jag tycker det är intressant och tror mej ana vem eller vilken som vill lära känna er,men va inte rädda för det är ingen elak som gör så.utan du har en plats där du kan gå och prata med dem."morfar"

    SvaraRadera
  3. Ojojoj, vad har ni för inneboende? Men det verkar ju inte vara något elakt, eller? Spännnade som jag hoppas få hör mer om!
    Kram!

    SvaraRadera