torsdag 9 september 2010

Vinden har vänt!

Det gäller att veta att efter regn kommer solsken och att ha tålamod därefter. Jag har tyckt att livet är ganska pissigt och trist ett tag, har inte ens trivts med jobbet. Men idag vände det, jag har mer och göra och har nya utmaningar och det är kanske det jag behöver (på jobbet). Det har varit en tuff dag med många intryck och tragiska berättelser men det är då jag känner att jag gör nytta. Där jag verkligen gör skillnad.

Ikväll har vi varit på valpkurs. Sally var ännu duktigare idag till min stora glädje. Men oj va mycket jag behöver tänka på... Bara det att man aldrig ska säga hundens namn argt när den gör något dumt. man ska då istället hitta en annan lösning och kanske bara säga NEJ! Svårt är det, det är väldigt lätt att skrika SALLY och låta arg när hon äter kattbajs...

Nu ska de bli skönt att avsluta dagen med en dusch och få lägga sig och sova. Natti natt.

2 kommentarer:

  1. det är väl det som är härligt med livet det kan inte bara vara glada dagar det är upp och ner,tänk en pessimist ser en svårighet i varje uppgift, medan en optimist ser en uppgift i varje svårighet. det ordspråket har hjälpt mig många ggr."morfar"

    SvaraRadera
  2. Pappa, du är klok som en bok. De måste varit dig jag har tagit efter, ja eller mamma då förståss ;-).

    Vildsvinsskinkan va galet god, så mör att de smälte i munnen. MYCKET uppskattad här hemma. Tack!

    SvaraRadera