fredag 10 september 2010

E balje wotmos mä fläskkött

Regnet de öser ner men de gör inte så mycket. Det är ju fredag!!! Ikväll kommer relativt nyinflyttade Ronny och Johanna hit, som jag känt länge, länge men aldrig umgåtts med ( när jag säger det så säger jag nästan alltid Johhny och Rohanna), de ska bli trevligt. O INNAN det ska vi till svärmor och äta "e balje wotmos mä fläskött". Mmmm, höstmat. Så de blir nog en bra dag.

Imorgon ska vi tillbringa dagen i Gullringsskogarna. Vi ska fiska kräftor, meta, grilla och ha det allmänt mysigt och trevligt. Hela tjocka familjen vilket inkluderar mor och far som sett till att det kan genomföras. Jag hoppas vädret blir bättre annars kan de bli "fruset" att vara utomhus så mkt som jag räknat med att vara. På morgonen vittjas buraran tidigt, de är de bästa, bästa mest spännande jag vet... att vittja kräftburarna och innan man sett innehållet höra de där speciella ljudet som kräftor ger ifrån sig. DET är grejer de! Det ska bli jättemysigt.

Hoppas ni andra får en härlig höstig helg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar