tisdag 16 november 2010

Att sköta sig själv och skita i andra!

Jo i vissa fall har jag svårt för det. När det gäller vuxna som beter sig ohyfsat. Jag säger inte att jag är perfekt men det finns vissa saker jag inte pallar med. Jag STÖR mig radíkalt och har svårt att släppa det om jag väl har sett beteendet. Ja jag veeeet att jag inte kan få alla perfekta och det är inte det jag säger eller vill för det skulle va tråkigt som fan, jag delar bara med mig av vad som stör mig..

En av de grejerna är när vuxna himlar med ögonen lite i smyg när någon berättar något.
En annan är när man sitter och gäspar så att det ser ut som att ex. en föreläsare är helt oduglig och som ger intrycket av att redan kunna alltihop.

Jag har lust att resa mig upp, slänga ut armen, peka på dörren och skrika. - UT! Ut härifrån om du tycker det är slöseri med din tid. O uppför dig som en vuxen och visa RESPEKT!!!

Ja jag har varit på utbildning idag... tre dagar till följer.

4 kommentarer:

  1. Jag håller verkligen med dig i allt! Tycker det är fruktansvärt ohyfsat.
    MEN, jag tillhör tyvärr de som somnar på riktigt om den som pratar talar för monotont och inte håller igång intresset hos mig. Det går inte att hålla ögonen öppna. Jag har verkligen provat allt! Somnar sittande rätt upp och ner!! Gäspar gör jag också en massa! Jag är ledsen men jag är nog en av de som du får peka ut! Helst vill jag inte gå på föredrag för det är väldigt pinsamt, men vissa klarar jag mig inte ifrån hur mycket jag än vill. Försöker att rita på papper, nypa i fingrar, ben, etc etc. Men tyvärr! Jag gör det inte för att tala om för personen att jag inte tycker att det är intressant, verkligen inte, jag VILL inte vara så otrevlig! För otrevlig är jag, och många med mig har jag märkt!
    :-(

    SvaraRadera
  2. Nja. Jag tillhör också skaran som nickar till ibland, hur intressant det än är. Men detta jag ser är ett provocerande demonstrativt sätt att visa sitt ointresse på. Sist jag nickade till satt jag på första raden, Inte kul! Bad föreläsaren om ursäkt o sa att de inte berodde på honom. Så jag tror inte du tillhör skaran jag retar mig på. Den skaran, ett fåtal, bryr sig inte om att dölja sitt ointresse och engagemang. Gillart inte! KRAM.

    SvaraRadera
  3. det är väl arbetstid även på utbildningen,så inte kan väl vedebörande gå omkring och sova på jobbet.kursen får väl utvärderas både av kursdeltagare och föreläsare,eller"ha det bra alla ni som förkovrar er och tar hand om oss som behöver en hjälpande hand"morfar"

    SvaraRadera
  4. Tack. jag tänkte faktiskt i de banorna jag också. För jag har också just retat mig på dessa som du menar! FAST jag själv har svårt att hålla ögonen borta! (Men jag visste ju inte om du tog med alla av bara farten!) Men vad roooligt att sitta längst fram!!;-DDD. Det är ju mardrömmen riktigt, vet att jag dessutom har suttit och varit glad för att jag inte var den som satt längst fram och somnade!!
    Kram!

    SvaraRadera