lördag 20 november 2010

VÅGA VARA VUXEN!!!

Hittar mycket dumma, elak kommentarer på Evelinas facebook sida idag. Jag blir så ARG, mest på att det känns som att jag är den enda vuxna som vill se detta och inte tänker blunda!!! Det är inte första gången jag reagerar på detta. Barnen förstår visst inte vad som är rätt och fel och att saker de säger sårar och kan göra stor skada. Många tycker att barnen själva ska styra upp sina konflikter. Men nu är de också så här... barn behöver hjälp att reda ut saker när det går överstyr. Vi vuxna kan inte blunda och låta allt passera och tro att det glöms bort. Det är våran förbannade skyldighet att styra våra barn åt rätt håll. Barnen måste ta sina konsekvenser så att de inte fortsätter med att säga dessa dumma onödiga saker. Evelina måste står till svars och VÅGA säga vad hon tycker och inte låta allt sippra igenom.

Det gör ont i en mammas hjärta att se någon som lämnat en kommentar "så jävla ful"på ett jättefint foto av Evelina. Det kan jag tala om att ser jag att Evelina skriver såna saker ska hon få veta vad som gäller- IGEN. Hoppas verkligen att jag får veta det av de föräldrar som ser det. Jag har tagit mitt ansvar dig och ringt en mamma för att Evelina och den tjejen ska få stå för sitt handlande och skrivande. VÅGA VARA VUXEN!

Överväger starkt att plocka bort Evelina från facebook nu- mest för att skydda henne från elaka kommentarer, grupperingar m.m.

2 kommentarer:

  1. Men detta är ju helt sjukt Tina! Om jag vore du så skulle jag ringa upp föräldrarna till detta barn!
    Jag var med om samma sak med Madde för flera år sen på sidan "Kamrat". Det var bara fula ord till Madde. Jag ringde upp föräldrarna och de kom och vi skulle prata igenom men de bara satte skulden på Madde och nu är vi som luft för dom men det var det värt eftersom vi vet vem som har rätt. Till råga på allt så bor de mittemot mej och Mattias nu... Lycka till och hälsa Evve så mkt. Madde och hon har pratat om att kanske gå tillsammans på julskyltningen nästa helg i Vimmerby. Madde ska ringa henne sa hon. Kram

    SvaraRadera
  2. Linda: Jag har redan ringt upp, vi ska träffas imorgon. Men det finns barn som är värre än detta, men det är inte alltid föräldrar vill va delaktiga i detta. Detta sk "möte " vi ska ha går ut på att den här tjejen OCH Evelina ska stå till svars för vad som sägs. Evelina måste också lära sig att stå för att hon inte accepterar elakheter för att slippa konflikten. Hon måste också stå för att hon ibland är en av dom som triggar igång andra. Inget är svart eller vitt bland dom här ungarna. Men det är jobbigt att man måste ha sån djävulsk koll och att man inte kan lita på att allt är okej.
    Ibland blir jag också osäker på om jag gör saker värre för Evelina när jag reagerar, man får va lite försiktig.
    Jag hoppas och tror att vi löser detta mellan dessa tjejerna och att de lär sig något av det.
    Tack för inlägget :-)!

    SvaraRadera