tisdag 9 november 2010

Blir ledsen

Läser på grannen Ylvas blogg att deras katt blev överkörd igår. Jag är riktigt förbannad på vissa som kör förbi våra hus i början av gatan. Det är väl för fan inte så svårt att fatta att man ska sakta ner i ett bostadsområde? Jag förstår och är medveten om att en katt kan bli överkörd även av en bil som kör sakta. Men det är väldigt lätt att tro att det är en av de som i vanliga fall gasar på MER när de kommer in på gatan. Det kanske är ett av våra barn nästa gång. Jag vill få ett slut på idiotkörningarna, men hur ska jag bära mig åt? Jag har sagt till, satt upp skylt. Ska jag sätta upp en skylt per meter? Ska banne mig ringa kommunen och begära att de sätter upp ett fartgupp. Känner mer och mer att jag borde bo i skogen.

5 kommentarer:

  1. det hjälper inte,hur man än pratar med ansvariga på kommun eller polis ,dom skiter i att det körs fort.bara det inte händer runt torget i vimmerby,jag kommer smila när det är en snut i vägen.

    SvaraRadera
  2. Nej men fy va tråkigt de är :-( vi saknar oxå en av våra katter hon har inte varit hemma på tre dagar :-(
    Mvh Monica Skog

    SvaraRadera
  3. Jag säger det samma, det brukar inte hjälpa att ringa, att göra farthinder är inget de är så speciellt intresserad av! Men för den delen så kan du i alla fall ring och prova!!! Tjat/skäll kan ju hjälpa ibland! Vi ville ha farthinder/gupp när grabbarna var små och det var runt 20 mindre barn i byn, men bussbolaget satte sig emot detta!!?? Så det blev inget!
    Kram!

    SvaraRadera
  4. ....komplettering....
    Sätt inte ut cyklar, bobbycars etc etc vid väggrenen för att försöka få folk att sänka farten, för det hjälper inte! Det enda som händer är att du skapar osämja! Jag håller på att bli galen här i byn där det är en familj som gör så! Vi som ändå håller låg hastighet, vi kör ju ännu långsammare men blir GALEN på grejorna som ligger där och hindrar oss att köra om vi får möte! De som kör som idioter skiter i dessa saker och kör som idioter ändå! Bara så du tänker efter innan....
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Tur att jag inte är ensam om att reagera.
    Ja jag har ju stoppat en bil i farten som körde för fort, tråkigt att behöva vara gatans ragata men jag får nog bli lite ragata igen. Skulle gärna se att fler reagerar och AGERAR.

    Locknetoka: Jag ska inte slänga grejer på gatan men tanken har slagit mig, tror dessvärre att det är JAG som åker på smällen om det skulle hända något pga mina saker i gatan.

    SvaraRadera