måndag 15 november 2010

Riktigt jävla utskälld

Ja det har jag blivit för första gången. Man får nog räkna med det i detta jobb (inom soc.,  dock är jag ingen myndighetspersonal) men det känns märkligt att få DRA ÅT HELVETE och att det är mitt fel att det gått åt helvete skriket i telefonluren. Ja det räckte inte med det men jag tänker inte skriva mer av respekt för mitt jobb. Men man blir onekligen lite omtumlad, det är skönt att veta att det är obefogat skäll.

Phuuu, ja det är då man tränar i att hålla sig samlad, rak och tydlig. Det är ett spännande jobb man har.

3 kommentarer:

  1. låter intressant tänk att va kall bara sitta och ta emot,och sedan få fråga var det något mera som önskas."morfar"

    SvaraRadera
  2. Pappa: Ja de va ungefär så jag sa. Försökte först avleda samtalet på annat men sa sedan att jag inte tänker lyssna mer och att personen kan ringa upp när den inte är otrevlig längre. ja det är spännande och ett sånt bra tillfälle att testa sig själv hur man hanterar det. Så jag får väl tacka den riktigt ilskna väldigt otrevliga människan på så vis att jag fick tillfälle att träna :-).

    SvaraRadera
  3. Det är inte så lätt att hantera sådana situationer! Att hålla sig neutral och inte bli arg tycker jag är svårast. Jag är ju sekreterare på psykiatrin så du kan ju tänka dig vad man får för samtal ibland.........Men jag har bara lagt på 1 gång faktiskt, när personen började hota mig så tyckte jag att det var nog! Men som du säger övning ger färdighet, jag kanske ska ringa och skälla lite så du får träna mer??? ;-D
    Du har fått ett inlägg av mig Tina!
    Kram!

    SvaraRadera