tisdag 28 december 2010

Fantastiska tomtar

En kollegas släkting, Ingvar Johansson gör dessa underbara tomtar!!! Jag vill ha! Alla tomtar är täljda i ett enda stycke och tomten i gungstolen är helt otroligt fint gjord. Tomtarna är så där gulligt pliriga och boken tomten läser är också täljd och man kan läsa lite av första raderna. Jag förstår itne hur han har lyckats med detta. Tomten som har druckit för mycket glögg som hänger på julkärven är också jättefin. Det finns fler men detta var ett par favoriter. Jag har beställt men det är lååååång väntetid för folk är som tokiga efter dessa tomtar..... Kanske till nästa jul :-).

4 kommentarer:

  1. helt suveräna!jag trodde du skulle få felix till att tälja gubbar,jag tycker dom är enormt duktiga hantverkarna,med bara en kniv,jag kan inte såga till träbiten ens en gång."morfar"

    SvaraRadera
  2. Hej! Min mamma har en tomte av honom som hon köpte på en julmarknad för några år sedan. Men nu har vi inte sett honom sedan dess, vet du hur man kan få tag på honom? :) tacksam för svar!

    SvaraRadera
  3. Jag måste få tag på Ingvar Johansson, min mamma älskar dessa tomtar och har fått de från släktingar i Motala. men hon vill ha fler. Snälla kontakta mig om du har något sätt att få tag på honom...

    nawe0002@gmail.com

    SvaraRadera
  4. Hej. Om det finns någon som vet var man kan köpa dessa så är jag väldigt intresserad. Tack

    SvaraRadera