lördag 4 december 2010

Stryk dagen ur kalendern!

Denna dag borde strykas ur kalendern... Bort med den bara.

Evelina och jag har haft världskrig här hemma.
Vi skulle till Johanna och fotograferas idag, fina familjekort att ge bort i julklapp. Johanna hade massa ideer om att vi skulle ta kort ute i snön och sen i studion. Himla kul, jag har sett fram emot det.
MEN... det tyckte inte Evelina som vaknade lika taggig som en sjöborre idag. Hon skulle minsann inte ta några kort idag och hon skulle minsann inte följa med på bjudning ikväll. nej, hon skulle va med Felicia bla bla bla... Efter mycket tjat, tjur och gnäll fick jag nog! Jag slår knut på mig själv för att göra henne till lags och så ställer hon inte upp på att ta lite foto!!! Jag sa Gör som du vill, styr över den här dagen helt själv. Gör din mat, gör vad du vill. Men räkna inte med mig!!
Jag fick nog, out of control, freaked out!! Blev såååå arg att jag gick ner i pannrummet och slängde in vedträn, tårarna spröt, tänderna gnisslade. Åååh vad jag har eldat idag, både i kaminen och i pannan. O jag har klyvt ved!! Fotograferingen ställdes in, ingen ide att fotograferas när familjen inte är så jävla glad som man vill att de ska se ut på fotografierna.
Jag är fortfarande arg, men hornen syns inte och huggtänderna har jag dragit in. Men fyyyyy faaan....- kom inte för nära säger jag bara.

Hoppas humöret blir stabilare för ikväll ska vi till Johanna och åtminstonde äta middag, inte helt fel. Evelina är ute och hålls i snön med Fillan. Funderar på att låsa när hon kommer hem. Näe, jag skojar självklart. Vi är något sånär sams nu. Jag tycker ju omn´a så jägarns mycket. Men ibland testar hon mig lite väl mycket!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar