lördag 25 december 2010

Tomt på juldagen.

Frödinges egen pulkabacke låg öde så när som på mina egna tre familjemedlemmar Anders, Felix o Sally. Har haft den allra slöaste dagen i mannaminne idag. Det kan va oss väl unnt.

Många är ute o festar ikväll, sk hemvändardag. Men det är inget som lockar oss. Jag ser oftast ingen mening med att festa längre. I så fall skulle jag vilja få med Anders att börja bugga. Men bäst trivs jag här hemma, vakna o må bra utan dåligt samvete över bortkastade pengar och tramsiga ofta meningslösa konversationer. Den tiden är förbi.

Nu ska jag ta mina tomteskum, lägga mig tillrätta i soffan o njuuuuuta av lugnet.
Published with Blogger-droid v1.6.5

4 kommentarer:

  1. Tror jag gör detsamma faktiskt..Toppar med en bra bok..

    SvaraRadera
  2. det tog några år att inse det,men bättre sent än aldrig,akta dig för tomteskum man blir lustig i magen efter två påsar på släng"morfar"

    SvaraRadera
  3. Ja men att jag föredrar soffan beror ju på att jag har de så bra:-) !!! Men....hur många år tog de för dig pappa?? Hahaha, den passningen får du av mig. Kan man äta för mycket tomteskum? Nästan värt o pröva!

    SvaraRadera
  4. jaa prova du tomteskummet ,men gardera med blöjor.vad anbelangar utelivet så är jag glad att det fanns ett slut,annars hade man nog varit ganska kall och tyst nu för tiden."morfar"

    SvaraRadera