torsdag 16 december 2010

Inväntar stundande gemenskap med kollegor

Ikväll ska vi äta gott och umgås utanför arbetstid. Det är första gången som jag faktiskt tar på mig kläder som jag inte skulle använda i det dagliga arbetet. Lite glittrigare, lite mer urringat, lite mer smycken, lite mer av allt jag inte visar annars. Ja det blir nog trevligt. O det blir ingen alkohol. Jag ska ju ta mig hem och dessutom är maten precis lika god utan alkoholhaltiga drycker. Speciellt en torsdag.

Det är beckmörkt här utanför, blåsigt, kallt och trist. Dock är det mycket nicare med vit snö än de mörka landskapet som brukar förekomma den här tiden på året. Där fyller ju snön en bra funktion. Vilken dag är det som det vänder och dagarna börjar blir längre igen?

Året är snart slut, det har gått 11 år sedan vi ändrade millenium. Herrgud min skapare vad snabbt tiden går. Jag hann åtminstonde klämma ut en Evelina innan vi bytte millenium, år 1999. Det tro jag hon kommer tycka är ganska häftigt när hon förstår att hon föddes sista året på 1000-talet. Det tycker jag också är häftigt.

Imorgon börjar sista helgen innan julafton. 4:e advent om tre dagar. Mmmm, nu går de undan.

2 kommentarer:

  1. hoppas du får trevligt,det vänder den 23/12 och går mot ljuset"morfar"PS ät mycke lutfisk"DS

    SvaraRadera
  2. Ja gud vad fort det har gått sen millenie-skiftet...Och jorden har inte gått under än..#ler#

    SvaraRadera