söndag 29 april 2012

Bröllopsbestyr

Sitter o tittar runt på brudfrisyrer, har för länge sedan införskaffat mig det jag har tänkt ha i håret men när jag såg en bild på ett bröllop idag blev jag tveksam. Det var för mycket för mig, jag är för less is more. Men vi får se! Ska beställa det Felix och Anders ska ha runt halsen nu, vi har inte kunnat bestämma om det blir vanlig slips, plastrong eller kravatt, o så var det där med val av färg :-).
Men det viktigaste är inte allt omkring! Vi ville ju inte ha det för stort utan vårt eget lilla bröllop med vår närmsta släkt som är väldigt liten. Det ska bli så underbart att åka till Gotland som fru Dahlström. Vi ska gå där och strosa och nosa på varann, njuta av tiden, äta gott och samla till ett minne. Från början ville Anders att vi skulle åka till Venedig men vi ändrade oss till Gotland så att vi kan fira vår bröllopsdag där om vi skulle vilja. Dessutom är det lättare att ta en färja från Oskarshamn istället för flyg.

Jag älskar Anders och har gjort länge, länge, länge. Lugnet han har, att han fixar det mesta, hans ödmjukhet och omtänksamhet. Jag har fortfarande ibland efter nio år fjärilar i magen när jag tänker på honom!Ibland är vi som natt och dag och jag sliter mitt hår för att vi inte förstår varandra, men det är så det ska vara. Man kan och ska inte vara för lika!

Nu har jag suttit här och blivit sentimental och nu ska jag äta- GODIS!!! Jag skiter i det där åttaveckorsmålet! Jag ska äta godis ikväll, men det betyder inte att jag ska äta godis imorgon och alla andra dagar. Ikväll - godis och filmen "Simon och ekarna". Hej på er!

6 kommentarer:

  1. Hej igen!
    Längesen jag var här nu. Vems bilder har du sett? Skulle vara intressant och se frisyren eller få veta hur den ser ut:) Hur går planerna? Vi håller på för fullt. Har äntligen hittat min kärleksring som jag avgudar.
    //Sussi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Sussi!
      Skulle vara roligt att veta vem du är, känner jag dig, har du någon blogg?
      Det är bara att googla på brudfrisyrer så kommer det upp massor med bilder. Jag har köpt en tiara och halsband och örhängen. "Reglerna" säger att man ska akta sig för att ta i för mycket men mitt halsband är litet, annars tar jag bort tiaran kanske. Jag får se, att ha både tiara o stort halsband kan bli för mycket för mig, jag vill inte va för prålig. Som tur är örhängena små o söta. Glitter har mängder med fint till bra pris! Som sagt det skulle va kul o veta vem du är Sussi. Ha de gott!

      Radera
  2. Less IS more-jag håller fulständigt med:)..Hur var filmen?..Har länge velat se den men inte prioriterat den..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blev tyvärr inte av att se den.... Anders är skeptisk mot svenska filmer men jag tor den är väldigt bra. Får bearbeta honom lite ;-)...

      Radera
  3. Hej igen!
    Nej jag har tyvärr ingen blogg och du känner mig inte. Jag googlade runt lite och din blogg kom upp. Tyvärr kommer jag inte ihåg hur jag sökte;)
    Jag gillar bara att läsa bloggar och få inspiration, gillar din blogg skarpt!:)
    /Sussi

    SvaraRadera