torsdag 6 april 2017

Dagen idag

Fånga dagen heter det så fint. Det är det minsta jag gjort idag, pessimistiskt sagt. Jag somnade framåt morgonen även inatt. Då hade jag lyssnat på Sagan om Isfolket och diverse utan att kunna koncentrera mig. Det slutade med att jag somnade till en musikblandning av böneutropare, vattenfall och nåt märkligt ljud som fick mig att fundera på om jag kanske var på väg till "andra sidan". Eller så berodde det på alla mediciner.

Så idag har jag mest sovit. Skickade Fille att köpa färdigmat. Om jag känner mig som en värdelös morsa? Räkna med det. Jag har världens finaste barn, de tar hänsyn och förstår att jag inte kan påverka läget. Jag kan inte med ord beskriva min tacksamhet över att jag har så fantastiska barn.
Visst har Felix myror i röven och han är en hejare på att va dryg och katig. Men de som känner Felix vet att han har en mjuk sida och en humor som ibland får oss att kvida av skratt. Han har även en djup sida och är en känslokille. Han försöker dölja detta på sitt sätt och missuppfattas då ofta, tyvärr. Vi älskar våran filur och vill inte ha honom annorlunda.

Imorgon är det fredag. Mig spelar det ingen roll men vet hur skönt det är med fredag när man jobbar. Jag saknar jobbet som fasen. Jag har nya utmaningar framför mig och vill ta tag i det och inte ligga här som ett kolli. Saknar även all input och glädje och skratt man har med sina kollegor.

Ikväll har Fille och jag tittat på "Flykten till framtiden" med Henrik Dorsin. Rörig men charmig. Nu - läggdags!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar