onsdag 12 april 2017

Ont det gör ont , det gör ont...

Alltså jag vet inte... Hur står man ut!?
Öpp, öpp, öpp... Förresten, nu kommer det massa gnäll om hur ont jag har, intresserar det dig inte så föreslår jag att du slutar läsa.

Jag har en hel del mediciner, det har alla som lider av nervsmärta pga diskbråck. Nervsmärta överhuvudtaget är ett helvete. Tänk hur det är att ha riktigt jävlig tandvärk. Huvaligen. Men när man har alla mediciner och det ändå inte hjälper, då blir man lite hysterisk. Det är då man vankar av och an och skakar på huvudet.
De flesta av oss kvinnor som har fött barn vet hur härligt det är att kissa efteråt, det liksom svider och bränner. Inte sant? Ganska exakt så känns det inne i ryggen och benet när det är som jävligast. Uppifrån diskbråcket ner längs skinkan, låret, vaden och ibland i foten. Om och om igen. Det är då tårarna kommer när man redan tagit full dos medicin. Det är då min älskade man kommer och håller om mig.
Jag vet att jag kan ringa och be om ännu starkare mediciner. Men jag tycker det räcker som det är. Jag förstår nu hur lätt det nog är att bli beroende av opiater i samband med ryggsmärta. Många heroinmissbrukare började sitt beroende på det viset att de fått smärtstillande i form av opiater eller opioider. Men, hold your horses. Det finns ingen risk att jag blir beroende. Eller jo, i och för sig finns det stor risk eftersom jag har beroendet av både alkohol och narkotika i generna. Men jag är så medveten om det att det inte kommer hända. Så fort smärtan är borta kommer alla mediciner trappas ut. Det kan bli jobbigt både med pregabalin och tramadol sägs det. Men skiten ska ur min kropp snabbast möjligast.

Vad jag ska göra idag? Frågade någon det? Jo jag tänkte åka en sväng till IKEA och shoppa lite, sen tänkte jag äta lite god mat på nya resturangen SMAK i stan. Jag tror jag avslutar med en löptur på elljusspåret. Eller... Näe. Just det ja, det är sånt jag VILL göra. Men sanningen är att jag ska ligga här i sängen och titta på Prison Break som jag började titta på igår. Det ska jag göra ända tills min fina vän Ammi kommer till mig ikväll. Längtar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar