lördag 24 april 2010

Jordgubbar till potatis!

Jag håller på och gräver upp jordgubbslandet. Jobbigt som tusan! Ont i ryggen får jag på nolltid. Anders har tillverkat ett eget skaft till grepen som är gjort av rostfritt så jag tror bara grepen väger 5 kg! Vi ska byta ut några rader jordgubbar mot lite potatis, svärmor har flikat in lite fint att vi borde ha potatis så jag får väl göra henne glad och göra henne till viljes. Jag måste ändå kassera de gamla plantorna.

Det är soligt idag och när man håller igång blir det riktigt varmt och skönt. Zeke och Evelina tog en paus i hammocken, han låg där så nöjd och spann.

Nu väntar omelett som kocken serverar!

1 kommentar:

  1. Hej Tina...kollar din blogg här lite. Kul o skriva en kommentar. Att det haglar o snöar hör inte till sköna April, även att det kan vara lite si o så med väder på Valbort...Må gott o sköt om dig...Kram

    SvaraRadera