lördag 24 april 2010

Skön morgon och elaka flickor

Känner ett skönt lugn idag. Inga krav, ingen stress- en dag som kan formas bara för mig och de mina. Har legat och halvslumrat i Felix säng när han byggt med lego. Sen gick vi ner i soliga rummet och jag avnjöt kaffe och Vimmerby tidning i morgonsolen när Felix spelade spel.

Evelina va som bekant på disco igår. Jag blir lite smått tokig när jag hör hur de bildar gäng och hur elaka speciellt flickorna är mot varandra. Det är för jävligt! Evelina låste in sig på toaletten med en kompis och va så rädd att hon inte vågade komma ut!!! Utanför stog ett gäng med en klasskompis i spetsen och bankade på dörren för att hon hade snackat skit.
Nu är det så att jag vet att alla snackar om varandra och vi här hemma pratar mycket om det och jag tar ofta upp det när Evve har sina kompisar här. Jag hör själv ibland (mina öron blir MEGAstora ibland) hur ungarna ljuger om varandra och i nästa sekund pratar de skit om den de igår va kompis med. Till min glädje är faktiskt inte Evelina en av dom som pratar mycket, däremot har hon svårt att säga ifrån. Jag har ofta sagt att Evelina inte ska bry sig men jag måste börja råda henne att hon ska stå på sig och bli tuffare. Det gör ont när ens barn blir så utsatt så att hon inte törs gå ut från toaletten. Hon hade till slut sms:at till dom så att dom skulle lova att inte göra något om hon kom ut. jag vet att det är ett hårt klimat och det här är inget som händer ständigt men jag blir så rädd att det helt plötsligt övergår i mobbning.

Efter att ha skrivit detta måste jag gå och fylla på en kopp kaffe till.

3 kommentarer:

  1. Ja men bara tanken på att mitt barn skulle har suttit på toaletten och varit rädd får mig att se rött! Jag blir rosenrasande! HOn skulle har ringt eller sms:at till dig. Hade varit roligt att veta hur snorungarna hade betett sig då!
    Usch, krama om Evelina riktigt!
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Ush o fy! Mims har dålig självkännsla fortfarande efter dumma kompisars påhopp i låg o mellanstadiet. Hon fyller ju 18 i år så peppa Evelina så mycket positivt du bara kan.
    Puss

    SvaraRadera
  3. Ja jag vet hur det är, Tina. Madde har alltid varit likadan, aldrig sagt ifrån utan alltid gjort som alla andra sagt och bara tagit emot skit rent ut sagt.
    Nu har jag gjort ändringar och sagt åt henne att:"Stå på dej, säg ifrån, låt INGEN trycka ner dej för det är du för bra för"! Och det har hjälpt;) Hon saknar Evve väldigt mycket och pratar om henne ofta så hälsa till henne från oss alla!
    Många kramar från Linda. Lycka till!

    SvaraRadera