lördag 17 april 2010

Urblåst

Det stormar ute, så pass mycket att Felix traktorkärra kom flygande genom luften. Hade nog varit lagom trevligt o fått den i pannan. Vi har fått mycket gjort ute, jag har trotsat vädret och varit envis. Mycket grenar blir det när man klipper äppel och andra träd. Och att sedan samla ihop dom, ex. med kratta är tålamodsprövande. De bara fastnar och spretar åt alla håll! Men fint blir det.

Jag ska jobba imorgon. Korpens tipspromenad ska utgå från våra lokaler och jag bland fler ska vara där och bistå med information. Det blir bara en halvdag, 8-12, men dagen är på nåt vis redan gången när man är på jobbet och vänder. Blir de bra väder ska jag fortsätta i trädgårdens tecken imorgon när jag kommer hem.

Evelina har sin kompis Jonna här över helgen. Det är häftigt att dom börjar bli stora. Evelina är i en svajjig ålder, ena stunden stor och i nästa ganska liten.
Hon fick frågan förut om Felix är hennes halvbror. Det brukar jag inte prata om för det spelar ingen roll blev hennes svar. Smart tjej! Det är mammas flicka det :-).

Nu ska jag gå och kvarta, måste ladda mina hjärnceller över natten för det känns ganska urblåst.

Nattinatt.

1 kommentar:

  1. Japp smart! Jag benämner väl inte min syskon som mina halvsyskon, de är syrran och brorsan! Det är omgivningen som av någon konstig anledning vill särskilja på detta!Förstår inte varför?
    Kram!

    SvaraRadera