onsdag 14 april 2010

Vårtrött?

Jisses vad jag är trött! Jag förstår inte varför, jag borde ju bli piggare nu på våren när solen äntligen kommer fram. Men, men-så är det.

Har varit ute en sväng och klippt ner rosorna, är alldels för tidigt ute men jag kunde inte med att se hur risiga och fula dom var. Egentligen ska man ju inte klippa ner dom förrens "björklöven är lika stora som musöron" sägs det. Så nu ligger det säkert fem små högar med diverse grenar, ogräs och löv på gräsmattan. Kanke Anders plockar bort dom om jag har tur ;-).

Sen blev det hamburgare med bröd, snabbt, gott o ch smidigt när man kommer hem sen eftermiddag och vill utnyttja tiden till att vara ute. Min superduperkock jobbar ju sent den här veckan så jag får själv stå för menyn.

Nu ska jag hoppa in i duschen och sen blir det att invänta "Andra avenyn".

I februari åkte Anders och jag till stockholm och sov på Scandic hotell. När jag vaknade på morgonen hade jag den här utsikten. Jag tyckte det va så härligt att befinna mig i värme på åttonde våningen och att vakna till solen samtidigt som jag hörde hur färjan slet sönder isen.

3 kommentarer:

  1. Min första kommentar. Lycka till med din nya blogg. Kul att man kan kommentera...Må bra. Och fin utsikt hade ni....o skönt var det?!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Till xklusive: Tack för att du kommer in här. Jo det va himlans skönt men vi åkte i snöstormen. Det skulle va perfekt o göra om samma sak om en månad när det är så vackert och skönt ute. jag kommer lägga till er "bloggspacare" här på bloggen som favoriter så att jag har lätt att läsa era bloggar :-). kram.

    SvaraRadera
  3. tjusig vy... Visst är det skönt att komma iväg lite.

    SvaraRadera