söndag 12 juni 2011

15 grader och soligt

The sun has return! Men det är ändå bara 15 + ute. Känns kallt efter värmen som varit.
Igår hittade jag den första röda jordgubben, underbart. Jag ska rensa där lite idag-bland jordgubbarna, ska även hjälpa min fina dotter och få ordning på sitt rum. Hon har kommit fram till att Diddle, Hello Kitty och allt liknande ska BORT. Han ska rensa och jag kan tro att det mer är ett ungdomsrum hon eftersträvar. Ja allt har sin tid och nu är visst denna kommen. Känner ibland att jag fylls av vemod över att hon börjar bli så stor, hon börjar få egna tankar och värderingar och när jag ibland säger att en åsikt hon har kanske inte är så klockren så kan jag räkna med svar på tal, men jag hoppas och tror ändå att något av det jag säger fastnar, fast hon nu inte skulle erkänna det. Ibland, ganska ofta vill jag stanna tiden. Men alla ider har sin tjusning.


Hela familjen förutom Zekisen.


1 kommentar:

  1. Usch ja..Känner igenmig i det där..Fick världens ålderskris nr jag insåg att jag stod och bytte Mandas Barbie påslakan mot ett Twilight..Shit..Måste detta betyda att jag börjar bli gammal eller att jag på något sätt måste ändra på mig bara för att hon blir större och växre upp?? Och vad fan hon ska väl inte växa upp??!! Hon ska ju vara in lilla gosa för evig tid ju...Snyft..

    SvaraRadera