söndag 12 juni 2011

Målet uppnått-mvg.

Jordgubbslandet rensat och där finns nu även ett nät eftersom fågelj***rna tagit de två första redan, även grönsakslandet är rensat, gräset klippt, kanterna trimmade. Blommor vattnade. Grillat lax, gjort aioli, ratatouille och ätit färskpära. Tvättat och hängt upp. Fyllt upp vatten i poolen till Felix. Tagit bort 7 mijjioner bladlöss från rosorna. Matat Saras katter och varit förbi hos Johanna med en blombukett eftersom hon fyller 40 år. Släng ut möbler och annan skit från Evelinas rum som hon inte vill ha kvar.

Tilläggas ska detta eviga plockande som tydligen har hamnat på oss mammors lott!? Vad är ett skoställ? Varför hänga upp blöta kläder? Vadå, ska krattan ställas tillbaka? Tallrikar och saftglas-ställer inte du in dom mamma? Jaha, menade du att JAG ska bära upp det til mitt rum, är det DÄRFÖR det står i trappan?

Hur många gånger hör jag ordet- Mamma, varje dag? Många många många gånger... Mamma lek med mig. blås upp min krokodil, töm upp vatten i poolen, mamma jag är törstig, Aaaaaj mamma, mamma får jag göra det? Kan vi spela det? Vill du hoppa studsmatta med mig? Kan du hjälpa mig med det här spelet mamma? Jag är hungrig mamma, Mamma jag mår illa...osv...osv. O detta kommmer jag minnas med glädje om 20 år. Jag vet. Men just när jag är mitt i det så är det så att öronen blöder, för att inte tala om samvetet eftersom jag inte gör hälften av det min son vill, eller dotter. Men man ska ju liksom hinna med allt som står ovanför här!!

Jag kan nu i efterhand förstå varför jag nu mot kvällen började mista mitt tålamod och gick och morrade mer eller mindre hela tiden. Mina resurser var slut- och nu är det läggdags-egentligen för två timmar sen för mig.

Älskar er mina tjötrövar (varbergsmål) till barn. Puss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar