söndag 19 juni 2011

Koviksnäs

Ojojoj... nu kommer det ett gäng med fotografier igen. Förstår att ni blir mätta men jag KAN inte välja bort dessa. Har sorterat massor bland alla bilder jag tog under gårdagen.
Dessa bilder är tagna där mina föräldrar har sin sommarstuga, i Misterhults skärgård. Ganska lyxigt att ha så här vacker natur endast en knapp timma bort.
Igårkväll när jag smet iväg och satte mig ensam på en klippa och hörde ejdrarna "prata" kom det till och med ett par tårar. Jag blev helt fylld av hur naturligt tyst och stilla det var. Jag tror jag kommer minnas den stunden länge... Jag är nog ganska filosofisk och kan verkligen bli tagen av ögonblicket.

För att fotona ska komma bäst till sin rätt så bör man klicka på dom och öppna i ett nytt fönster. Men de gör ni som ni vill :-).

Ejdrar på skäret.
Ejdrar på flykt.
Storfiskaren Felix.
Idylliska Vinö.
Fiskmås redo att dyka.
Fiskmås som spanar efter fångst.
Smultron i mängder.

Bakom mörkret finns ljuset.



Någon har tappat en fjäder...


Svan i lugna vatten.

7 kommentarer:

  1. jättefina bilder att titta på redan nu,tänk till vintern att sitta och drömma tillbaka,det är så man blir tårögd"morfar"

    SvaraRadera
  2. Jättefina bilder Tina! Jag är imponerad! Har du gått kurs eller är du självlärd?

    Jag vill så gärna ha en fin kamera och kunna ta fina bilder!

    Kram på da

    SvaraRadera
  3. Tack snälla Malin. Nej jag har inte gått någon kurs,provar mig fram :-). Men tanken är att jag SKA gå en kurs framöver både i fototeknik o redigering. De flesta redigerar sina bilder men eftersom jag inte kan eller vet hur man gör så är detta från scratch! Det är nära nog "ett halvt" när man hittar ett motiv och man får till fotot ;-)! Det är en go känsla! Det finns fina begangnade kameror men de kostar ju också en slant... Kram och tack för du va inne o tittade!// Tina

    SvaraRadera
  4. Jag blir nästan tårögd :-) vilka underbara bilder Kram Monica Skog

    SvaraRadera
  5. Monica TACK! Jag blir så väldigt glad av dina kommentarer och att du tycker om fotona. Du skulle veta hur fridfullt det var när jag tog dessa fotografier... magiskt. Tack o kram :-). //Tina

    SvaraRadera
  6. Vilka snygga fågelbilder du får till. Nu är det min tur att fråga vad du har för inställningar när du knäpper på dessa. Jag har också tagit några i dag på måsar, men de blir ju långt ifrån lika bra som dina! Du kanske har fåglarna närmare dig än vad jag har dessutom? För jag får inte sådana närbilder som du!De andra bilderna är också fina, men jag blir extra imponerad av fåglarna då det är rörliga kort dessutom!!!
    Men jag gillar också den med postlådorna, du har rätt där, det är något speciellt!!
    Kram!

    SvaraRadera
  7. Vilka underbara bilder. Måsarna var toppen, men bilden på din son var underbar. Kul att titta in hos dig igen, det var ju länge sedan sist.
    //Spindelkvinnan

    SvaraRadera