tisdag 14 juni 2011

Behind every man...

INNAN ni läser det här inlägget så vill jag tala om detta.
Jag har inget emot andra religioner eller kulturer. Däremot tycker jag att kvinnor är precis lika mycket värda som män och att det inte finns någon skillnad och att vi alla borde behandlas lika.
Detta inlägg ska ses med glimten i ögat.


Nu till det roliga, kanske somliga av oss tycker.
Vissa inte, jag är beredd på den passningen.


Barbara Walters, gjorde en studie om könsroller i Kabul i Afghanistan
flera år innan den afghanska konflikten.
Hon noterade att kvinnor vanligtvis gick fem steg bakom sina män.
Barbara återvände nyligen till Kabul och kontaterade att trots
störtandet av den förtryckande talibanregimen tycks kvinnor nu nöjda med att behålla den gamla seden och går fortfarande fem meter efter sina män.

Ms Walters närmade sig en av de afghanska kvinnorna och frågade:

- "Varför håller ni nu fast vid en sed och verkar nöjda med den som ni en gång så desperat försökte att få bort?

Kvinnan såg Anna Walters rakt i ögonen, och utan att tveka
sa hon:

-"Landminor".

Sensmoralen blir:
BEHIND EVERY MAN, THERE'S A SMART WOMAN.




3 kommentarer:

  1. det låter jättebra,men här i västvärlden är det bara det att här ska alltid kvinnan ha sista ordet,för det ska va bra.SKÄLL PÅ MEJ OM NI TYCKER JAG HAR FEL.morfar PS JAG TÅL MYCKE KRITIK" ds

    SvaraRadera
  2. Ok, då skäller jag nu då "morfar", ;-D Med glimten i ögat skäller jag, men jag tycker du har fel.(Hm undrar om jag får sista ordet nu?) Hahaha.

    SvaraRadera
  3. tack locknetoka,du nappade tycker jag är kul,ville få i gång lite träta,har nu levt i ett lyckligt äktenskap"41år" och varje gång det blir en hetsigare diskussion,så blir det jag som går ut till slut.men vi har heller aldrig gått och lagt oss osams utan,bett varandra om ursäkt,så jag vet inte "nu har jag sista ordet,HAHAHA" PS ha det bra i norr,snart sep kommer upp och jagar älg i hammarstrand då"hälsa alla glada morfar

    SvaraRadera