tisdag 11 augusti 2009

Tacksam.

Tacksam. Tacksam är jag att jag bor i sverige. Jag har två friska barn och om dom skulle bli sjuka får dom sjukvård, skulle jag låta bli att ta dom till sjukan så är de nån som tar dom o ser till att dom får den vård dom behöver. Behöver jag opereras får jag kanske vänta länge men till slut är de min tur. Jag är tacksam att jag har ett så onödigt stort hus och att jag inte lever i ovisshet över hur länge jag kan bo här. Jag är tacksam att jag kan skämma bort mina barn med god mat o fina kläder och att jag orkar ge dom min kärlek. Jag är tacksam för så mycket som vi alla tar för givet. Varje dag ser jag numer förtvivlade mammor med sina barn som har varit med om våra mardrömmar och som inte har någonting av det jag oftast tar för givet... Dom har ingenting mer än minnen och hoppet kvar. Om vi bara förstod att existensminimum i sverige är LYX för dessa människor så kanske många skulle sluta gnälla över småsaker o vara tacksam istället. Tack för denna insikt underbara, fina människor som jag har lärt känna sista tiden. Tack.

4 kommentarer:

  1. vi är tacksamma att det går så bra både för er och barnen. att vi kan bidra med lite stöttning är bara bonus för oss,alla dessa människor som har det svårt skickas en tanke. morfar

    SvaraRadera
  2. Jag håller med,jag lever också i lyx.Jag kan åka på semeter,fylla kylen,köpa kläder och onödiga prylar.Vi behöver få oss en tankeställare ibland.Kram från en tacksam Nettan.

    SvaraRadera
  3. Pappa: Jag är så tacksam för allt ni gör. Jag sa det till Anders igår, att ni betyder så mycket och är underbara. Jag instämmer sa han då. Hoppas ni kan röra er idag efter allt vedjobb!

    Nettan: Hur många gånger har jag på morgonen bestämt att jag på kvällen ska åka o hälsa på dig?? Dåligt att det aldrig blir av, jag saknar dig. Jag har fått mig en rejäl tankeställare sista tiden och ännu en gång fått en annan uppfattning om hur saker o ting ligger till. Tänk va mycket vi tror att vi förstår som vi inte har en aning om. Men vissa saker vill man kanske inte förstå.
    Kram.

    SvaraRadera
  4. Hej brukar kika in och läsa din blogg. Mycket tänkvärt detta att man egentligen ska vara mer tacksam och värdesätta vad man har./ Monica http://argledsenupprord.blogspot.com/

    SvaraRadera