måndag 17 augusti 2009

Tandläkaren, godis och Röda lacket

Idag ska jag till tandläkaren, igen. Fy va jag är less på mina tänder. På Gotland bet jag sönder en tand så nu ska jag sätta krona på den, kommer gå på mellan 6-8ooo kr, igen.
Så nu är jag snart uppe i 35 ooo kr på 4 år.
Min kära sambo va hos tandläkaren förra veckan för första gången på 6 år o han hade inte ett enda hål... Orättvist men väldigt bra eftersom mina tänder är så jäkla dyra.
Han påstår som alla andra som snusar att det beror just på- snuset. Så det är väl bara att köpa en rulle "Röda lacket" när jag varit hos tandläkaren idag...

Vi gjorde föresten en deal när han va som mest snus-sugen (han har hållt uppe 3 veckor). Om han slutar snusa så ska jag sluta äta godis. Aaaahhh kände jag så fort jag sagt det, VAD sa jag nu??? Jag som älskar godis. Jag lyckades förhandla om det så att jag får äta godis på fredagar. Och DET kan ju va en klar fördel för mina tänder också.

Det blir en lång dag idag. Jag ska jobba in dessa timmar jag är hos tandläkaren så det blr en sen kväll. Bye bye.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar