lördag 3 mars 2012

En vanlig lördag

Idag hoppas jag kunna skriva lite bättre, jag har nämligen hittat boven i dramat vad gäller tangenterna- en okokt spagettibit :-).

Solen skiner men det är bitande kallt, jag håller mig inne. Gillar verkligen INTE kylan, borde nog bo i ett varmare land. Här inne står dammsugaren ständigt redo för djuren är inne i en fälla-päls-period utan dess like. Det är bara att bita ihop, har man djur så har man. Det brukar gå över efter några veckor.

Idag har Felix investerat i ett fiskespö, ett vertikalspö, det är viktigt att poängtera för det var det enda som gällde. För morfar fiskar med sånt spö :-). Ja nog längtar man till sommaren och fiske minsann. Till sommaren med allt vad det innebär (myggen och flugorna kan gå och dö iofs, och ormarna och tvestjärtarna).

Angående katten och dennes öron så var det en dunderöroniflammation så hon har fullt med var i öronen, det är täppt hela vägen. alltså inte öronskabb. Hon har fått två sorters antibiotika att ta två gånger om dagen. Gratis? Nej. Hon har även fått p-piller och vaccination. Summan av kardemumman är hittills 1100 kr. OCH jag ska tillbaka både om två och tre veckor.... Ja, man får tänka som så att det måste va en skön befrielse att bli av med denna smärta hon måste vant sig vid.

Nu ska jag försöka komma på nåt vi kan äta. Musslor och räkor av något slag får det bli. Skulle vara bättre att be Anders komponera ihop något för han är som ni vet grym på matlagning. Men han bär in ved så han förtjänar att få maten serverad :-). Trevlig melodifestivalkväll!!!
Vi var och hälsade på hos mormor och morfar en sväng.
Felix provade morfars moped som nu har bytts ut mot" tyngre" saker.

2 kommentarer:

  1. en riktig racerkille,undrar om det blir fiske eller en liten cross om en månad eller två,hoppas han väljer fisket morfar

    SvaraRadera
  2. Lite stor moppe men han ser ut att trivas..Nu är det så det kliar i kroppen på en att komma ut och göra allt det där våriga(fast åka cross får andra göra, ge mig värme i trädgården istället ;))

    SvaraRadera