tisdag 20 mars 2012

Jordens undergång!

Igår morse började jag fundera på om jordens undergång skulle komma tidigare än i december. Den ska ju som profetiorna sagt gå under i december. Men ovädret som kom igår morse gjorde att jag trodde att den var på intågande. Vilket jäkla snöoväder!!! Hår och smink var ett minne blott och jag fick bjuda på det!

Idag var jag tvungen att åka lite tidigare till jobbet. Stog o plattade håret och POFF!!! så brann plattången upp och det blev ett stort svart märke där jag la ner den. Vet inte vad som hände, lite läskigt för den var hel och fin. Detta bidrog till iallafall till kaos, huset släcktes ner och min kära dotter fick S P E L E T... - Du måste åka till Ullared och köpa en ny plattång! Jag måste ha en likadan! Men vad är nu detta? Tror ungen på fullt allvar att det skulle hända att jag åker till Ullared för att köpa en plattång?? Jo då hon menade fullt allvar. Det fanns INGET som kunde varit värre. Jo, allting är ju relativt och det enda som var värre som hon kunde komma på var om Zeke dog. Det måste va skönt att va snart tretton år och inte ha mer att bekymra sig om :-).
Det var med nöd och näppe jag fick henne till skolan med oplattat hår...  Åtstramat i en tofs med jordens undergång i ögonen. Vi vuxna fattar verkligen ingenting.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar