tisdag 27 mars 2012

Solen går upp och solen går ner.

Vet inte om det är allt tänkande som tagit ut sin rätt men jag känner mig HELT slut. Jag har riktigt ont i ryggen, det var längesen jag hade svårt att gå ordentligt pga ryggvärk men just nu är det så. Dessutom har jag fått den där vrålvärken i tåleden igen.... Dessutom gick en tand i tusen bitar idag. Dessutom har jag haft huvudvärk idag och ingen tablett har hjälpt. Jag är inte på topp men som jag sagt så många gånger... för att det ska kunna va uppåt så måste det ibland vara neråt. Det är så mycket att tänka på just nu, både på jobbet och privat. Men jag har betat av en hel del punkter och det känns skönt.

Tänk vad jag skulle kunna svära och leva an och tycka synd om mig själv för att allt kommer på en gång. Det finns ju många som fungerar så, gnäller på allt och alla utan att själv ta sitt ansvar i att förändra sitt liv. Man kan banne mig inte sitta ner på röven och räkna med att någon annan ska göra jobbet eller tro att man kan vänta in att samhället ibland ska ändra lagar och förordningar så att det ska passa. Jag plockar åter igen in Sinnesrobönen som genom sina klocka meningar hjälper mig att tänka till ofta:

"Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, ge mig mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden".

Nu ska jag ta en Diklofenak o hoppas att tåjäklen domnar bort. Tack mor o far för besöket ikväll, det uppskattade jag. Kram o godnatt!

1 kommentar:

  1. jo den enda som egentligen far illa av svärandet och gnället är ju en själv,eller mår väl vad vet ja,men en sak vet jag att det är många som skulle ha sinnesrobönen inpräntad innanför pannbenet och bara vicka på tungan så skulle den läsas upp,dom flesta av oss får ju anpassa oss efter lagar och förordningar och inte tvärt om,alla myndighetsutövare är inte idioter utan folk som skaffar sitt levebröd och inget annat,men det är ju så,att det finns några modiga som törs hålla i skaftet när kvasten ska gå ELLER HUR????självömkan hör inte hemma i sverige av idag "morfar

    SvaraRadera